شما اینجا هستید

اخبار » ریزش بهمن در صبح پاییزی

بجنورد – روز گذشته دو اتفاق مهم در استان رخ داد که شاید بتوان گفت در تاریخ استان کم نظیر بوده است. خبر نخست تغییر فرماندار مرکز استان و دوم دستگیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اسبق خراسان شمالی در خصوص پرونده قیرهای رایگان که در شماره پیشین درباره آن اطلاع دادیم.

تغییر فرماندار مرکز استان با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش انتهاج، صبح روز گذشته بود که فرماندار مرکز استان ناگهانی تغییر کرد. بهمن شیردل از نیروهای ارزشی و قدیمی بجنورد سرپرست فرمانداری مرکز استان را برعهده داشت که جای خود را به سرپرست جدید فرمانداری یعنی غلامرضا عوض زاده داد.

این انتصاب و تغییر در سرپرستی فرمانداری آن هم در روزی که ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس آغاز شده بود باعث حیرت همگان شد.

 غافلگیری سرپرست جدید

تغییری که نه تنها شیردل از آن بی اطلاع بود بلکه سرپرست جدید فرمانداری مرکز استان نیز که بر صندلی وی تکیه زد، تا یک ساعت پیش از آغاز جلسه تکریم و معارفه از انتصاب خودش بی اطلاع بود و غافلگیر شد.

آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری درحالی صبح روز گذشته برگزار شد که حتی رسانه‌ها نیز از آن بی اطلاع بودند و برای حضور در آن دعوت هم نشدند!

سؤال اینجاست چنین تغییری برچه اساس در این شرایط و برهه زمانی که از لحاظ سیاسی وجود دارد انجام شد؟ البته آقای حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار علت این تغییر را پایان دوره سرپرستی بهمن شیردل اعلام کرد.

این نکته خودش آغاز پرسش‌هاست. مدت قانونی برای سرپرستی فرمانداری ۴ ماه است و این درحالیست که سرپرستی شیردل به حدود ۶ ماه رسیده بود.

 مرغ همسایه غاز شد؟

اکنون مجبور به طرح این سؤال شدیم که آقای حیاتی، چه شد که مرغ همسایه غاز شد؟ در تاریخ استان، سرپرستان مختلف فرمانداری وجود داشته‌اند که مسندشان بیش از ۶ ماه به طول انجامید و عزمی برای تغییرشان نبود. این موضوع حتی در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هم به چشم خورد.

برای مثال محمود ثمینی یکی دیگر از نیروهای بومی استان به مدت یکسال سرپرستی این معاونت استانداری را عهده دار بود. چگونه شد که ثبات نسبی برای دیگر سرپرستان مناصب حاکمیتی وجود داشت اما برای سرپرست فرمانداری بجنورد آن هم در صبح روز آغاز ثبت نام از نامزدهای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی وجود نداشت؟

 دستور معاون وزیر چه شد؟

علاوه بر دلایل بیان شده، این موضوع را هم باید بیافزاییم که «جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور» ۱۴ تیرماه امسال گفته بود ” تغییر استانداران و فرمانداران تا پایان انتخابات مجلس متوقف شد. چرا که عملاً وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است.

 وزارت صمت را یادتان رفت؟

در کنار همه این دلایل باید موضوع تغییر سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان را نیز یادآوری کنیم. شجاعی استاندار خراسان شمالی هنگامی که وزارت صمت سرپرست این اداره کل در استان را تغییر داد و به جایش سرپرستی دیگر گمارد، تاکید کرده بود که “چه لزومی دارد سرپرستی را از جایی برکنار کنیم و سرپرستی دیگر در همانجا جایگزین نماییم؟” اتفاقی که روز گذشته رخ داد دقیقاً خلاف سخنان چند ماه قبل استاندار است و نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد.

 نمایندگان حوزه انتخابیه کجای کار هستند؟

سؤال دیگری که در این موضوع مطرح می‌شود علت سکوت نمایندگان مردم حوزه انتخابیه در مجلس است. چرا آن‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده و اعتراضی به آن نکرده‌اند؟ البته سکوت فعلی آن‌ها ۳ دلیل بیشتر ندارد. یا موافق و همراه این موضوع بوده‌اند یا به طور کامل از آن بیخبر هستند و یا موضوع را پیش پا افتاده و به دور از شان خود برای ورود می‌دانند!

 ردپای معاون سیاسی حاشیه دار در پرونده قیر

خبر دیگری که روز گذشته در استان اتفاق افتاد، دستگیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اسبق خراسان شمالی بود.

ماجرای تخلف در توزیع قیرهای رایگان که در شماره پیشین به آن اشاره کردیم همچنان ادامه دارد و برتعداد دستگیر شدگان افزوده می‌شود. در این پرونده تاکنون شهردار حصارگرمخان و یکی از کارشناسان استانداری دستگیر شده‌اند. البته خبر بازداشت مدیرکل سابق دفتر شهری استانداری نیز روز گذشته انتشار یافت که توسط یکی از اعضای خانواده‌اش تکذیب شد.

هنوز آمار دقیقی از تعداد مضنونان و افراد دستگیر شده منتشر نشده ولی قرار است طی روزهای آتی از سوی مقامات مسئول اطلاع رسانی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان