شما اینجا هستید

اخبار » ساخت مجتمع فناوری جنب پارک علم و فناوری یزد را پیگیری می کنیم

به گزارش انتهاج، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خبر داد: در این رویداد علاوه بر جذب سرمایه ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دو طرح استانی همچنین تخصیص ۴ میلیارد تومان تسهیلات به یک طرح ویژه نیز رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری یزد، محمد سپهر در اختتامیه سکوی پرتاب یزد که با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، استاندار یزد، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد، مجموعه ۱۰۰ استارت آپ کشور و… در محل دانشگاه یزد برگزار شد با اشاره به شانزدهمین سالروز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان یزد گفت: این صندوق یک نهاد مالی تخصصی در حوزه فناوری است و به عنوان اولین صندوق پژوهش و نوآوری کشور در سال ۸۳ در استان یزد تاسیس شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون. صندوق ۱۷۷ سهامدار دارد، گفت: ۳۲ درصد سهامداران ما دولتی هستند که شامل پارک علم و فناوری یزد، دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی یزد، دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان صمت می باشد.

مدیر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان اینکه این صندوق در یزد با یک میلیارد تومان سرمایه شروع به کار کرد، افزود: میزان سرمایه این صندوق در حال حاضر رشد قابل توجهی داشته علاوه بر آن سهم بخش خصوصی نیز در صندوق افزایش یافته است و اکنون سهام ما ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

سپهر گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در نادرترین اقدام، ضمانت تعهد پرداخت برای شرکتهای فناور، دانش بنیان و استارتاپ آپ ها به منظور ارائه به بانک صادر می کند.

وی موثرترین کار صندوق را سرمایه گذاری خطرپذیر عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر با توجه به اثر بخشی چند برابری، از مهمترین اقدامات صندوق است ضمن اینکه بالاترین نرخ سود صندوق در حال حاضر ۱۰ درصد می باشد که نشان از رویکرد حمایتی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد دارد.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در صندوق پژوهش و فناوری یزد مصوب شد که این رقم برای شرکت‌های نوپا بسیار عدد قابل توجهی است.

با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و نوآوری استان یزد یکی از معدود صندوق‌ها در کشور است که به خارج از استان (۱۸ استان دیگر) هم خدمات ارائه کرده، تصریح کرد: ارائه تسهیلات، ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطرپذیر از جمله اقدامات مهم این صندوق در استان یزد است.

وی در ادامه به برنامه های پیش رو اشاره کرد و افزود: ساخت مجتمع فناوری جنب پارک علم و فناوری یزد و توسعه سرمایه گذاری خطر پذیر از جمله مهمترین برنامه های پیش روی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد است.

 

یزد پایلوت اقتصاد دانش بنیان/ گفتمان مشترک بخش دولتی و خصوصی تقویت شد

محمدعلی طالبی استاندار یزد در ادامه اختتامیه رویداد گفت: خوشبختانه شاهد رویداد خوبی در جذب سرمایه گذاری در استان بودیم. وی افزود: بعد از دوسال پیاپی ما توانستیم گفتمان مشترک را بین بخش دولتی وخصوصی شاهد باشیم.
طالبی با بیان اینکه توسعه نوآوری را به عنوان رویکرد اصلی توسعه استان برگزیدیم، افزود: بر این اساس توانستیم گفتمان مشترکی را ایجاد کنیم و در این زمینه نیازمند حمایت نهاد های ملی هستیم.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رییس جمهور به یزد، گفت: این سفر باعث شد تا گفتمان و رویکرد رییس جمهور به اقتصاد دانش بنیان پررنگ تر شود و در دستوری راه اندازی کارخانه های نوآوری را در کشور ابلاغ کردند که در برخی استانها هم راه اندازی شد.

وی در ادامه گفت: برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری استان که اقدام مشترک دولت و بخش خصوصی است را تدوین، این همکاری را به دستگاه ها ابلاغ کردیم و تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی ایجاد مراکز نوآوری صنعتی در حوزه مواد غذایی، نساجی و کاشی و سرامیک را نقطه قوت برای استان دانست و گفت:مجوز اولین پهنه علم و فناوری کشور را برای استان یزد گرفتیم که به استقرار شرکت های پارک علم و فناوری یزد کمک خواهد کرد.

طالبی افزود: خودمان را به حمایت از استارت آپ ها و زیست بوم فناوری موظف می دانیم و بناداریم یزد را به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان در کشور مطرح کنیم.

استاندار گفت: همراهی نمایندگان مجلس بسیار خوب است و در جلسه اخیر با فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

طالبی از برنامه ریزی برای تعریف جایزه اقتصاد دانش بنیان در یزد خبر داد و گفت: معتقد هستیم این جایزه می تواند در سطح ملی کاربرد داشته باشد.

علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری وشکوفایی کشور در اختتامیه این رویداد گفت: سکوی پرتاب یک جریان پویا در کل کشور است که خوشبختانه در استان یزد، عمکرد بسیار خوبی به‌جا گذاشت. این مهمان ویژه اختتامیه سکوی پرتاب افزود: با برگزاری چنین رویدادهای استارت آپی و تمرکز در حوزه فناوری می‌توانیم شاهد دستاوردهای بسیاری در استان یزد باشیم.

در ادامه، معاون وزیر ارتباطات که دیگر مهمان ویژه این رویداد بود، گفت: همراهی دستگاه های اجرایی و نهادهای خصوصی در این رویداد نشانه یک اکوسیستم سالم و پویا در استان یزد است.

ناظمی در ادامه افزود: این همراهی نتیجه ای شیرین برای استان داشت و منجر به جذب سرمایه راهگشا برای کارآفرینان جوان یزدی شد.

ریاست سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه اظهار داشت: مجموعه ۱۰۰استارت‌آپ به عنوان یک پلتفرم می‌تواند برای سرمایه‌گذاری و آموزش در اکوسیستم استارتاپی کشور تحول ایجاد کند.

 

عارضه یابی و رفع مشکلات تیم های ثبت نامی رویداد پیگیری می شود

محمد مهدی لطفی رییس پارک علم و فناوری یزد در حاشیه اختتامیه رویداد سرمایه گذاری استارت آپی سکوی پرتاب یزد در گفت و گو با خبرنگار صندوق پژوهش و فناوری استان یزد گفت: در سال جاری به علت شیوع بیماری کرونا در جهان کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان ها بسیار لطمه خوردند و رویداد سکوی پرتاب یزد توانست شور و شوق جدید در این اکوسیستم نوآوری ایجاد کند.

لطفی با بیان اینکه سال ها است در کشور اقتصاد دانش بنیان به عنوان ضرورت مطرح است، گفت: ظرفیت های ما در استان یزد همچنین کشور نشان دهنده همین موضوع است و برگزاری رویداد سکوی پرتاب یزد نیز شاهدی بر این مدعا است و گفتنی است شور و شوقی که در رویداد سکوی پرتاب یزد و مرکز علم و فناوری اقبال مشاهده شد کمتر در مجموعه های اقتصادی دیگر دیده می شود.

رییس پارک علم و فناوری یزد اینکه هیچ ایده ای در کشور به خاطر نبود سرمایه نباید مغفول بماند را پیام دیگر این رویداد دانست و گفت: برای برگزاری رویداد سرمایه گذاری استارت آپی سکوی پرتاب یزد ابتدا فراخوان سراسری در کل استان یزد اعلام شد و نزدیک به ۳۰۰ تیم ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر داوری ها یک یادگیری برای تیم ها در این فرایند رخ داد و در نهایت ۳۷ تیم، موفق به جذب سرمایه شدند که یزد به نسبت سرانه جمعیتی رتبه اول جذب سرمایه در کشور را به خود اختصاص داد.

لطفی تصریح کرد: تعداد زیادی از تیم ها که به هر دلیل موفق نشدند به مرحله داوری برسند و یا جذب سرمایه داشته باشند دراین فرانید آموزش دیدند هم انگیزه پیدا کردند و ما در پارک علم و فناوری یزد برای آنها برنامه داریم؛ هیچکدام از آنها رها نخواهند شد و برای رفع مشکلاتشان عارضه یابی و کمک خواهیم کرد تا در یک رویداد سرمایه گذاری جدید بتوانند موفق ظاهر شوند.

صنایع و معادن بزرگ یزد از فعالان اکوسیستم نوآوری حمایت کنند

صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس در اختتامیه سکوی پرتاب یزد گفت: اکوسیستم استارتاپی و دانش بنیان، علم را در عرصه عمل وارد کرده و می‌تواند مسیر توسعه را هموار کند و لازم است صنایع و معادن بزرگ استان یزد از فعالان اکوسیستم حمایت لازم را به عمل آورند.

سدیفی، مدیرعامل ۱۰۰ استارتاپ در اختتامیه سکوی پرتاب با اشاره به اینکه این رویداد رکورد جذب سرمایه در رویدادهای سکوی پرتاب را شکست افزود: مجموعا ۴۰ میلیارد تومان موافقت برای سرمایه گذاری در این رویداد رقم خورد.

وی در ادامه گفت: استارتاپ ها و جوانان کارآفرین باید بدون هیچ حد و مرزی برای موفقیت تلاش کنند، در این مسیر نیز ۱۰۰استارت اپ در حد توان در کنار جوانان استارتاپی خواهد بود.

سدیفی با اشاره به سرمایه‌گذاران این رویداد افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش وفناوری استان یزد، مجموعه ۱۰۰استارت آپ و صندوق سرمایه گذاری داوین سرمایه گذاران حاضر در رویداد بودند.

همچنین میزبان شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر شناسا و صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر اجوتک بعنوان هم‌سرمایه گذار بودیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان