شما اینجا هستید

آذربايجان غربي » رها سازی ۴۵ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه

ارومیه – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از رهاسازی ۴۵ میلیون مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه از اول دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش انتهاج، کیومرث دانشجو در خصوص روند رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه، گفت: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه با هدف تأمین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه از اول دی ماه ۴۵ میلیون مترمکعب آب سدهای شهید کاظمی بوکان و سد مخزنی شهرچای ارومیه به سمت این دریاچه رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این اقدام ۴۵ میلیون مترمکعب آب با دبی روزانه ۱۶ متر مکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شود، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح رهاسازی آب سدها بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه سرازیر شده است.

دانشجو با اشاره به بهبود شرایط دریاچه ارومیه، افزود: بر اساس پایش های انجام شده این دریاچه سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب دارد که ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: در راستای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنین ۲۴۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و ۵۴۴ کیلومتر از انهار منتهی به رودخانه‌های استان از محل اعتبارات ستاد احیا و این شرکت طی پنج سال گذشته لایروبی شده است.

دانشجو با بیان اینکه از این میزان ۴۰۷ کیلومتر با استفاده از اعتبار ستاد احیای دریاچه ارومیه و ۳۷۹ کیلومتر نیز با استفاده از اعتبار داخلی شرکت آب منطقه‌ای بوده است، یادآور شد: امسال در ۱۱۶ کیلومتر از رودخانه‌ها عملیات لایروبی انجام گرفته و این امر در شهرستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد، سلماس و چالدران همچنان ادامه دارد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان