شما اینجا هستید

اخبار » رشد ۹ درصدی آتش سوزی منازل در گیلان

رشت – رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از رشد ۹ درصدی آتش سوزی منازل در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش انتهاج، بابک رمضانی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در رشت، گفت: در هشت ماهه نخست امسال آتش نشانان رشتی در سه هزار و ۳۳۰ مورد حریق، حادثه و ارائه خدمات ایمنی مشارکت داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه هزار و ۴۳۴ مورد از این عملیات‌ها مربوط به اطفای حریق بوده است، اظهار کرد: از این تعداد ۴۳۳ مورد آتش سوزی منزلی مسکونی با رشد ۹ درصدی، ۶۶۶ مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار با رصد ۳۵ درصدی، ۹۴ مورد آتش سوزی تجاری با کاهش شش درصدی بوده است.

وی افزود: علت ۵۰ درصد آتش سوزی منازل مسکونی به دلیل نقص در سیستم سیم کشی وسایل برقی است لذا شهروندان باید نکات و مسائل ایمنی را در منازل رعایت کنند.

رمضانی به حضور در ۸۶۸ مورد حادثه و هزار و ۲۸ مورد خدمات ایمنی در هشت ماهه نخست امسال توسط آتش نشانی رشت اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث محبوس شدن در آسانسور با تعداد ۳۲۸ مورد و بسته شدن درب اماکن با ۲۹۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی و ترویج ایمنی دوره‌های آموزش ایمنی و آتش نشانی برگزار شده است، یادآور شد: ۳۲ هزار و ۶۵۲ مورد دوره آموزشی با حضور آتش نشانان و تیم‌های آموزشی سازمان آتش نشانی برگزار شده است.

رمضانی ادامه داد: در این دوره‌ها نونهالان و کودکان، دانش آموزان دبیرستان‌ها، پرسنل ادارات و شرکت‌ها، آموزش کارکنان سپاه و بسیج، آموزش دانشجویان، آتش نشانان داوطلب حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمنی ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: تیم‌های کارشناسان سازمان آتش نشانی رشت در هشت ماهه نخست امسال به ۴ هزار و ۴۰۴ پرونده رسیدگی کرده‌اند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان