شما اینجا هستید

اخبار » رشد ۳۰ درصدی ساماندهی اموال گیلان

رشت – مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان از رشد ۳۰ درصدی ساماندهی اموال گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش انتهاج ، شهرود امیرانتخابی گفت : در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ شی فرهنگی گیلان در سامانه جام ثبت شده است.

وی اظهار کرد : در راستای رونق تولید و فراهم نکردن بستر لازم برای آشنایی عموم مردم با فرهنگ و تمدن گیلان، ایجاد موزه‌های موقت در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود : در همین راستا کمیته تخصصی در معاونت میراث فرهنگی تشکیل شده و همچنین رایزنی و مکاتبات لازم با فرمانداران انجام شده است که با اعلام آمادگی آنها نسبت به ایجاد موزه‌های موقت باستان شناسی اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای بیش از ۴۰ هزار شی باستان شناسی، مردم شناسی، هنری، مطالعاتی و بدل است، افزود : تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۰ شی ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه براساس ضوابط ابلاغی همه اموال منقول تاریخی در طرح شناسنامه‌دار شدن قرار دارند، خاطر نشان کرد : به همت کارشناسان ذیربط ساماندهی و ثبت اشیا در سامانه جام با سرعت مناسب در حال انجام است.

امیرانتخابی ادامه داد : در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ شی در این سامانه ثبت شده که باید همه اموال ساماندهی شود تا همگان بتوانند از آنها بازدید کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی مابقی اشیا نیازمند تأمین اعتبارات و امکانات لازم است، تصریح کرد: هر ساله تعداد زیادی آثار فرهنگی از طریق کاوش‌های علمی و یا توقیف اموال به موزه مرکزی گیلان تحویل داده می شود که در صورت تامین اعتبار ساماندهی آاین اشیا با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان