شما اینجا هستید

اجتماعی » خسارت سیل در هرمزگان بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال

بندرعباس – استاندار هرمزگان گفت: براساس برآوردهای نهایی، سیل اخیر ۱۵هزار و ۶۱میلیارد و۷۵۴ میلیون ریال به استان خسارت وارد کرد.

به گزارش انتهاج، فریدون همتی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان خسارت در بخش های راه، ارتباطات، آموزش و پرورش، کشاورزی، بهداشت و درمان، شهرداری ها، مسکن ، برق، حمل و نقل و آب و فاضلاب بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون گزارش خسارت ها را به دولت اعلام شده و در نشست هیات دولت مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری می شود، افزود: مجموعه دولت پیگیر شرایط مناطق سیل زده جنوب کشور از جمله هرمزگان هستند و با حمایت‌های ویژه، خسارت های سیل در کوتاهترین زمان جبران می شود.

همتی در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان خاطر نشان کرد: هم اکنون شرایط تا حدودی به حالت عادی بازگشته و امدادرسانی به مردم این مناطق همچنان ادامه دارد.

مشکل قطعی آب ۲۹۷ روستا برطرف شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر آب همه روستاها به جز ۳۰ روستای شهرستان جاسک و ۶ روستای شهرستان بشاگرد و ۲ روستای سندرک میناب وصل شده و در مجموع از ۳۳۵ روستایی که دچار قطعی آب بود، مشکل ۲۹۷ روستا برطرف شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مشکل عمده ای در برقراری ارتباط در مناطق سیل زده نداریم و تنها در روستاهایی که بدون برق هستند، یادآور شد: هنوز مسیر دسترسی آنها بازگشایی نشده و امکان انتقال دیزل ژنراتور جهت تأمین برق اضطراری نیست ، مشکل ارتباط تلفن ثابت و همراه وجود دارد.

همتی بیشترین خسارت وارده در سیل اخیر را به حوزه راه عنوان کرد و افزود: ۶ محور شریان اصلی و ۱۰ محور فرعی و ۳۷ مسیر روستایی خاکی دچار خسارت های بسیاری شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته همه مسیرها به جز ۳ مسیر روستایی در شهرستان جاسک و ۲ مسیر روستایی در شهرستان بشاگرد بازگشایی شده است.

مسیر ۲۱ روستا در جاسک و بشاگرد مسدود است

وی با اشاره به اینکه ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در بشاگرد بازگشایی شده، گفت: در حال حاضر تنها مسیر ۱۱ روستای کوهستانی شهرستان جاسک و ۱۰ روستا در بشاگرد مسدود است که تیم های عملیاتی با جدیت و پشتکار مشغول انجام عملیات بازگشایی مسیرها هستند.

استاندار هرمزگان افزود: هم اکنون ۱۲۴ دستگاه راهسازی شامل ۲۲ دستگاه بولدوزر، ۲۴ دستگاه گریدر، ۳۰ دستگاه لودر، ۴۰ دستگاه کامیون و ۸ دستگاه کمرشکن متعلق به راهداری ، سپاه ، ارتش ، شهرداری ها و دهیاری ها و بخش خصوصی و ۱۸۵ نفر در حال فعالیت شبانه روزی برای بازگشایی کامل مسیرها هستند.

همتی با بیان اینکه خسارت های بسیاری به برق استان وارد شده و حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت نیازمند مقاوم سازی است، گفت: چند پست فوق توزیع دچار آسیب شده و از مدار فعالیت خارج گشته، ۵۰ دستگاه پست هوایی تخریب شده و ۱۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در روستاها کاملا تخریب شده است.

خسارت در بخش کشاورزی بالا است

استاندار هرمزگان خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی را نیز بسیار بالا عنوان کرد و افزود: مهمترین خسارت های وارد شده در این بخش تخریب سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زراعی، ۳۵۰ هکتار باغ، تلف شدن سه هزار و یکصد رأس دام، تخریب ۸۰ واحد دامداری، تخریب ۱۷۰ حلقه چاه کشاورزی و تخریب ۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع ، ۶۰ سازه آبخیزداری و از بین رفتن یک هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار است.

همتی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر به ۲۱ مدرسه و ۵۲ کلاس درس آسیب جدی وارد شده و ۳۳ مدرسه در قالب ۷۶ کلاس درس و دو سالن نیازمند تعمیر اساسی و تامین تجهیزات هستند.

خدمات رسانی به مناطق سیل زده با قوت ادامه دارد

استاندار هرمزگان گفت: تمام مجموعه ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی از همان ابتدا برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان پای کار آمدند و خدمات رسانی همچنان با قوت ادامه دارد.

همتی تصریح کرد: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت ارائه شده، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت ها را هر چه سریعتر آغاز کنیم.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان