شما اینجا هستید

اخبار » حیات مذهبی و معنویت در خانواده ها ، نیازمند حضور مردم در حسینیه ها ، مساجد و عزاداری ها

بجنورد- حیات مذهبی و معنویت در خانواده ها، نیازمند حضور مردم در حسینیه ها ، مساجد و عزاداری هاست، اگر معنویت در زندگی مردم پررنگ شود قطعا سبک زندگی اهل بیت پررنگ خواهد شد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد؛ ظهر امروز در حاشیه مراسم عزاداری روز عاشورا در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار انتهاج گفت: حیات مذهبی و معنویت در خانواده ها، نیازمند حضور مردم در حسینیه ها ، مساجد و عزاداری هاست. اگر معنویت در زندگی مردم پررنگ شود قطعا سبک زندگی اهل بیت پررنگ خواهد شد.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: امروزه سبک زندگی غربی و چشم روی هم چشمی ها یکی از مشکلاتی است که خانواده ها با آن درگیر هستند. این باعث نا امیدی افراد در شرایط دشوار کنونی است. قطعا مشکلاتی در کشور وجود دارد اما اینها گذرا و نیازمند صبر و تحمل هستند؛ صبر و تحملی که اهل بیت و معصومین بسیار به آنها سفارش کردند و اگر به زندگی خود معصومین نگاه کنیم آنها نیز سختی های زیادی را تحمل کرده اند. وی ادامه داد : یکی از راه هایی که این صبر و تحمل را در زندگی پررنگ کنیم این است که فرزندانمان را با محبت اهل بیت و معصومین با حضور در مساجد و عزاداری ها بزرگ کنیم.

تاثیر فرهنگ عاشورا بر روابط ایران و کشور های خارجی

هدایتی درخصوص تاثیر فرهنگ عاشورا بر روابط ایران و کشور های خارجی و تحریم ها و عهد شکنی های برخی از کشور ها بیان کرد: وقتی امام حسین جان خود و خانواده خود را در این راه داد، هدف او این بود که راه او ادامه پیدا کند. در سالهای اخیر میبینیم که حضور شیعه و عزاداری ها پررنگ تر می شود و آن نوری که اهل بیت فرمودند شعاع بیشتری میگیرد و گسترده تر میشود.

وی اظهار داشت : افرادی که نمیدانند شیعه چیست و چه تاثیری می تواند داشته باشد باید به عزاداری هایی توجه کنند که هر ساله شیعیان در کشور های مختلف برگزار میکنند و سال به سال بر گستردگی آن اضافه می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد در پایان افزود: دشمنان اسلام در بعضی از کشور ها آسیب هایی را وارد عزاداری های سالم می کنند و ما به عنوان متولی و خدمتگزار هیات های مذهبی در تبلیغات اسلامی باید جلوی این آسیبها را بگیریم. آسیب هایی که برخی از افراد متوجه آنها نیستند. باید سعی کنیم به نظرات مراجع تقلید توجه کنیم و این آسیب ها را بشناسیم و نگذاریم این آسیب ها وارد حیات مذهبی شوند و آن را از هم بپاشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان