شما اینجا هستید

اخبار » جواب آزمایش ۶ مورد مشکوک به کرونا ویروس در زنجان منفی بود

زنجان – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی روزهای اخیر در زنجان ۶ مورد مشکوک به کرونا ویروس جدید اعلام شده بود که از این تعداد سه فرد چینی و ۳ فرد ایرانی بودند که خوشبختانه نتیجه آزمایش‌ آنها منفی بود اما باید مراقبت‌ها با جدیت ادامه یابد.

به گزارش انتهاج، دکتر پرویز قزلباش در سمینار آموزشی کروناویروس جدید اظهارکرد: خوشبختانه در ایران تا این لحظه مورد مثبتی از این بیماری گزارش نشده است و این کار و اقدامات کنترلی و پیشگیرانه نیز با جدیت در حال انجام است.

قزلباش افزود: در این راستا قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل و ستاد بحران استان تشکیل و هماهنگی لازم در سطح استان انجام شد و هم اکنون اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بیش از گذشته مورد توجه دست اندرکاران امر قرار گرفته است.

۱۵۱ نفر چینی که در این استان مشغول به کار هستند، تحت کنترل و معاینه قرار گرفتند

وی با بیان اینکه ۱۵۱ نفر چینی که در این استان مشغول به کار هستند، خاطر نشان کرد: تک‌تک تحت کنترل قرار گرفته و معاینه شدند و اگر به هر دلیل جزو موارد مشکوک بودند تحت کنترل های بیشتری قرار می گیرند و تا به امروز می توان گفت مشکل جدی نداریم.

این مسؤول ادامه داد: سیاست کلی کشور و وزارت بهداشت این است که بحث موارد مشکوک فقط از یک کانال مدیریت شود، چون سیاست کشوری سیاست درستی است و وزارت بهداشت موارد مشکوک را بررسی کرده و اگر لازم باشد اطلاع رسانی می کند.

وی افزود: این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، از این جهت که می تواند در دنیا موجب چالش جدی برای سیستم های بهداشتی شده و عواقب دیگری داشته باشد و حتی مسائل اجتماعی، اقتصادی و خیلی از مسائل را تحت الشعاع قرار دهد.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس سازمان بهداشت جهانی(who) این موضوع را به عنوان یک وضعیت اضطراری در کشور ها اعلام کرد ولی به معنی آن نیست که دچار اضطراب شویم، بلکه باید این بیماری را جدی بگیریم و با روش هایی که وجود دارد، به مقابله با آن پرداخته و آن را کنترل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری بحث یک شهر، استان، منطقه و یک کشور نیست و همه کشور ها برای مقابله با این نوع ویروس مسؤولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند و باید بیش از گذشته توجه کنند.

مهمترین کار کنترل، آموزش و پیشگیری از آن با راه‌های ساده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: کرونا ویروس جدید در ۷۰ درصد، ویژگی‌های ساختاری و ژنتیکی با کرونای قبلی داشته و در ۳۰ درصد، ویژگی‌هابا کرونا ویروس‌های قبلی متفاوت است که موجب شده این ویروس رفتار متفاوتی داشته باشد.

قزلباش در ارتباط با ویژگی‌های این ویروس گفت: کرونا ویروس، ویروس جدیدی است و زمان کافی برای ارزیابی رفتار آن نداریم و نمی‌دانیم چه رفتاری خواهد داشت، کرونا، ویروسی است که با سرعت بیشتر و تعداد کمی ویروس باعث انتقال می‌شود.

وی یادآور شد: نکته دیگر این است که میزان کشندگی این ویروس نسبت به ویروس کرونا قبلی بیشتر است، این بیماری واکسن و داروی خاص درمانی ندارد و مهمترین کار کنترل، آموزش و پیشگیری از آن با راه‌های ساده است.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان