شما اینجا هستید

اخبار » جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی فرصتی برای توسعه گردشگری در گرمسار

گرمسار – نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت : توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری گرمسار به اقوام مختلف ایرانی یکی از محورها و ظرفیت‌های جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

به گزارش انتهاج ، غلامرضا کاتب با بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری نیز شاهد رشد ۲۵ درصدی گردشگری هستیم، اظهار کرد: گرمسار یکی از مقاصد گردشگری در سطح استان سمنان محسوب می‌شود و این ظرفیت را دارد که باکمی توجه، ماندگاری مسافران را افزایش دهد.

کاتب بابیان اینکه قطار حومه‌ای مردم را در کمتر از یک ساعت و با کمترین هزینه به تهران می‌رساند، افزود : این زیرساخت و نزدیکی به پایتخت سبب شده تا بتوانیم به توسعه گردشگری خوش‌بین باشیم از سوی دیگر در سال‌های اخیر ۱۳ بومگردی در منطقه گرمسار، آرادان و ایوانکی ایجادشده و زیرساخت‌های جذب گردشگری کم‌کم شکل خوبی به خود می‌گیرند.

عضو خانه ملت بابیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در سال‌های اخیر برای گردشگری ایجادشده است، گفت: شاهد رشد ۲۵ درصدی گردشگری طی سال جاری در ایران هستیم.

وی بابیان اینکه توسعه بخش گردشگری و صنایع‌دستی بزرگ‌ترین دستاورد در این شرایط اقتصادی خواهد بود، افزود: در دو سال گذشته رشد ۳۰ درصدی گردشگری در کشور رقم خورده که نویدبخش روزهای خوب درزمینهٔ توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی مبتنی بر گردشگری است.

گفتنی است ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی از روز چهارشنبه در گرمسار و بخش ایوانکی آغاز شده و آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مازندران، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و کردستان در آن حضور دارند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان