شما اینجا هستید

اخبار » جای خلاقیت در دانشگاه ها خالی است

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا زهرا کیاسالاری بینه، چهارشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد لباس و صنایع دستی در بجنورد، اظهار داشت: دانشگاه ها باید به سمت مهارت افزایی و کارآفرینی بروند تا دانشجو پس از تحصیل دغدغه ای برای کار و اشتغال نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دختران و زنان در حوزه مد، لباس و صنایع دستی بسیار توانمند هستند، افزود: در آموزه های دینی و روایات نیز بسیار به کسب مهارت، توانمندی اقشار جامعه و به خصوص زنان و مادران تاکید شده است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی دختران در زمینه مد و لباس که با حضور برخی دانشگاه های کشور در بجنورد برگزار شده حرکتی خلاقانه است که جای تقدیر دارد.
کیاسالاری، چنین اقداماتی را باعث توسعه خواند و افزود: ایجاد نمایشگاه ها در راستای توانمندسازی اقشار کارآفرین، هنرمند و دانشجو بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: دختران دانشجو و کارآفرین باید مورد حمایت قرار گیرند و این رسالت بر دوش ما مسئولان است تا فرصتی برای بروز توانمندی آنان ایجاد کنیم.
وی افزود: آینده سازان واقعی جامعه، افراد خلاق، ایده پرداز و نوآور هستند که شغل های جدیدی ایجاد می کنند و به دنبال آن توانمندی های دیگری نیز در جامعه بروز پیدا می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه بهترین عرصه خلاقیت و ایده پردازی است اظهار داشت: دختران ما باید برای ساخت مملکت آماده باشند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر لزوم ایجاد تعاونی های خرد توسط دانشجویان و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها نیز باید خروجی داشته باشد.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: بانوان در حوزه مد و طراحی لباس و همچنین صنایع دستی بسیار توانمند هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی بر ارتقای توانمندی بانوان در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تاکید کرد و افزود: حتی می توان برای تولیدات صنایع دستی و لباس بانوان، به صادرات نیز فکر کرد.
استاندار خراسان شمالی از مد و لباس به عنوان یک دغدغه فرهنگی یاد و بیان کرد: نمایشگاه مد و لباس از نداشته های استان است که باید فعالان این بخش در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.
شجاعی افزود: مسئولان نیز باید بازارهایی برای فروش تولیدات دانشجویان فعال و کارآفرینان ایجاد کنند تا دست کم در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.
در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز با میزبانی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد برگزار شد دانشجویان ۱۰ دانشگاه خطه شمال و شمالشرق کشور توانمندی های خود در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را در ۵۳ غرفه به نمایش گذاشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان