شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » ثبت ۱۶۸ پس لرزه در شهرستان میانه

تبریز – مسئول مرکز لرزه‌ نگاری دانشگاه تبریز از وقوع ۱۶۸ پس لرزه از بامداد تا ساعت ۲۳ روز جمعه در شهر میانه خبر داد.

به گزارش انتهاج ، علی مجرد با اشاره به آمار پس لرزه های شهرستان میانه گفت : از ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه که نخستین زمین لرزه به قدرت ۵.۹ ریشتر در شهر«ترک» شهرستان میانه روی داد، تاکنون ۱۶۸ زمین‌ لرزه در استان ثبت شده است.

وی افزود: تا ساعت ۲۳ جمعه، ۴ زمین لرزه کمتر از ۲ ریشتر، ۱۲۳ مورد زمین لرزه با بزرگی ۲ تا ۳ ریشتر و ۳۷ مورد زلزله با بزرگی ۳ و ۴ ریشتر و ۴ مورد بین ۴ تا ۵ ریشتر ثبت شده است.

مجرد با اشاره به اینکه تضمینی برای نوسان زمین لرزه وجود ندارد ، خاطر نشان کرد : ممکن است پس از هر زلزله ای، شاهد پس لرزه‌ های بزرگ ‌تر بود یا حتی میزان و شدت پس لرزه‌ ها کاهش پیدا کند.

مسئول مرکز لرزه نگاری دانشگاه تبریز با بیان اینکه در مورد زلزله یا پس لرزه هیچ ادله‌ ای وجود ندارد و هیچ دلیل علمی برای تکرار یا قطع آن نیز وجود ندارد، تصریح کرد : اما به طور قطع وقتی گسل یک منطقه فعال می شود، تا مدتی پس لرزه‌ هایی خواهد داشت که به تدریج و با شیب ملایم کاهش پیدا می‌ کند.

مجرد یادآور شد : تیم مرکز لرزه نگاری از همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، در این مرکز حضور پیدا کرده و پس لرزه‌ های زلزله را رصد کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان