شما اینجا هستید

اخبار » ثبت نام ۱۰۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس در خراسان شمالی

بجنورد – استاندار خراسان شمالی از ثبت نام ۱۰۲ نفر داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۲ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۲ نفر در اسفراین و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه شیروان نام نویسی کرده اند.

به گزارش انتهاج، محمد علی شجاعی در گفت و گو با خبرنگاران این استان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات مرکز استان با اشاره به افزایش نرخ مشارکت بانوان در امور سیاسی و اجتماعی، اظهار کرد:  ۱۴ درصد از داوطلبانی که تاکنون برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نام‌نویسی کرده‌اند، بانوان هستند.

وی با بیان اینکه حضور زنان در نام نویسی انتخابات در مقایسه با ۲ دوره گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده و مشارکت زنان در این عرصه بیش از ۳ برابر شده، افزود: در انتخابات سال ۹۰، سه درصد داوطلبان و در انتخابات سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی پنج درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دادند.

استاندار خراسان شمالی بر برگزاری انتخاباتی سالم و پرشکوه تاکید و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا انتخاباتی آبرومند و شایسته مردم برگزار کنیم تا احساس مشارکت حداکثری داشته باشند.

شجاعی افزود: امیدوار هستیم با انتخاب مردم، بهترین گزینه ها به مجلس راه یابند و اگر این مهم حداکثری باشد آنان با پشتوانه مردمی در سطح ملی نمود بیشتری می توانند پیدا کنند و توقع برای پیگیری مطالبات مردمی نیز از آنان بیشتر خواهد شد.

وی بر قانون مداری نامزدها تاکید کرد و گفت: پیشگیری از تخلف در دستور کار ما است و تلاش می کنیم تا تخلفی در این عرصه پیش نیاید.

تذکر انتخاباتی به ۵ مدیر استانی

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در تذکر به متخلفان نیز هیچ تعارفی نداریم، یادآور شد: تاکنون به ۲۰ نفر از افرادی که تخلف داشته اند تذکر داده ایم که از مجموع این تعداد پنج نفر از مدیران استانی بوده اند.

گفتنی است کار نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه در کشور آغاز شد که امروز به پایان رسید.

نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از دیروز -۱۵ آذر- آغاز شده که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان