شما اینجا هستید

اخبار » ثبت اطلاعات بیش از ۴ هزار انبار خراسان جنوبی در سامانه جامع انبارها

بیرجند – مسئول نظارت بر خدمات سازمان صمت خراسان جنوبی از ثبت اطلاعات چهار هزار و ۹۳۸ انبار در سامانه جامع انبارها خبر داد و گفت: برای الزام به ثبت موجودی انبار ها مجازات‌ها تشدید شده است.

به گزارش انتهاج، علی کاووسی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تمامی صاحبان انبارها موظف به ثبت اطلاعات و موجودی کالای خود در سامانه جامع انبارها شده اند، اظهار کرد: تاکنون صحت سنجی هزار و ۷۰۰ واحد از انبارها انجام شده و ۲۴ هزار حوالی رسید در سامانه جامع انبار های استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه ۹۸ نزدیک به ۱۰ قلم کالا مشمول ثبت در این سامانه شدند، افزود: این کالاها شامل برنج، گندم، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، ذرت، لاستیک، کاغذ چاپ و تحریر روزنامه، روغن موتور می شود.

مسئول نظارت بر خدمات عمومی و نیمه دولتی سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع و اینکه صاحبان ملزم به ثبت اطلاعات موجودی انبار ها شوند، مجازات‌ها در این زمینه تشدید شده است، خاطر نشان کرد: با دستورالعمل جدید چنانچه اطلاعات موجودی انباری در سامانه ثبت نشده باشد ظن بر قاچاق و مجازات آن سنگین تر خواهد بود.

کاووسی با بیان اینکه این موضوع در حال حاضر در اولویت کار سازمان قرار گرفته و به صورت ویژه رصد می‌شود، تصریح کرد: البته کالاهای قاچاقی که در انبارها و سردخانه ها موجود باشد، با وجود ثبت در سامانه باز هم به عنوان کالای قاچاق خواهد بود.

مرجع رسیدگی به پرونده های تخلف در این حوزه تعزیرات حکومتی نخواهد بود

کاووسی بیان کرد: همچنین با دستورالعمل جدید مرجع رسیدگی به پرونده های تخلف در این حوزه تعزیرات حکومتی نخواهد بود و پرونده‌های تشکیل شده به شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز ارسال خواهند شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پرونده ای در زمینه احتکار نداشته‌ایم، یادآور شد: پرونده‌های تشکیل شده بیشتر مربوط به عدم درج موجودی کالا بوده که در این خصوص تاکنون پرونده سه انبار بزرگ در حوزه لاستیک به دلیل عدم اعلام موجودی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان