شما اینجا هستید

اخبار » تولید ۶ هزار تن عناب کشور در استان خراسان جنوبی

بیرجند – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تولید ۶ هزار تن عناب کشور در این استان خبر داد و گفت: کمتر از دو درصد زرشک و عناب و ۷۰ درصد زعفران استان صادر می شود.

به گزارش انتهاج ، داوود شهرکی در میز ملی توسعه صادرات سه محصول زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ تن زعفران و شش هزار تن عناب کشور در خراسان جنوبی تولید می شود.

وی افزود: برخی منابع معدنی منحصر به فرد مانند منیزیت، زغال سنگ و طلا در خراسان جنوبی وجود دارد که این محصولات می تواند به توسعه استراتژیک کشور کمک کند.

شهرکی خواستار نگاه تخصصی به بازارهای خارجی محصولات استراتژیک استان شد و گفت : تاکنون حمایت هایی از فرآوری محصولات شده اما نیازمند همکاری بیشتری هستیم.

تولید ۷ هزار تن زرشک خشک در قاین

فرماندار قاین‌ هم در این جلسه با بیان اینکه هفت هزار تن زرشک خشک و ۲۲ تن زعفران خراسان جنوبی در قاین تولید می شود، اظهار کرد: همچنین سه واحد فرآوری در حوزه بسته بندی و تولید نوشیدنی این محصولات در قاین فعالیت می کند.

محمد کریمی با بیان اینکه میزگرد دوم با حضور آستان قدس برگزار شود تا در حوزه فرآوری زعفران سرمایه گذاری کند، خاطر نشان کرد : برای توسعه شرق کشور باید نهادهای سرمایه گذاری را به سمت خراسان جنوبی و رضوی متمایل کنیم.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان