شما اینجا هستید

اخبار » توزیع ۳ هزار تن نهاده دامی بین دامداران در کردستان

سنندج – مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از توزیع ۳ هزار تن نهاده‌ دامی از جمله جو و سبوس را بین تمام دامداران استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، محمود ظهرابی گفت: هم اکنون ۲۰ تعاونی توزیع نهاده‌های دام و طیور این استان دستور توزیع ۵۰۰ تن جو و ۲ هزار و ۵۰۰ تن سبوس را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه پیشتر توزیع این نهاده‌ها تنها بین اعضای تعاونی‌های توزیع عرضه می‌شد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تمام تولید کنندگان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار سال محدودیت عرضه نهاده‌ها را برداشته و این محصولات را بین تمام دامداران توزیع می‌کند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۴۵ هزار و ۴۶۱ تن انواع نهاده‌های دامی در این استان توزیع شده است، افزود: این میزان شامل نهاده‌هایی مانند ذرت، سویا، جو، سبوس داخل و خارج استانی و کنسانتره غذایی است.

ظهرابی یادآور شد: در این مدت یک هزار و ۹۴۴ تن ذرت، یک هزار و ۲۲۴ تن سویا، ۵ هزار و ۲۱۷ تن جو، ۲۲ هزار و ۸۶ تن سبوس داخل استانی، ۸۵۷ تن سبوس خارج استانی و ۱۴ هزار و ۱۳۳ تن کنسانتره غذایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در این استان ۷۵ هزار بهره بردار دام در عرصه های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی (روستایی) وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد افراد با جمعیت دامی یک میلیون و ۹۵۰ هزار راسی سالانه حدود ۲۳۸ هزار تن شیر و ۲۸ هزار تن گوشت تولید می‌کنند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان