شما اینجا هستید

اخبار » تلاش تیم های هلال احمراستان در جستجو کوهنورد گمشده در چشمه تامهر
گروه : اخبار

یزد_  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از مفقود شدن یک کوهنورد یزدی در منطقه چشمه تامهر و تلاش تیم های امدادی این جمعیت برای پیداشدن این کوهنورد خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : بنا به اطلاع به جمعیت هلال احمر استان در ظهر روز چهارشنبه مبنی بر گم شدن کوهنورد یزدی در منطقه چشمه تامهر بلافاصله با تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان تفت هماهنگ و به منطقه حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : پس از رسیدن تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان تفت و بررسی های بعمل آمده و کسب اطلاعات از دوست و برادر فرد مفقود شده با هماهنگی مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تیم واکنش سریع هلال احمر استان جهت پشتیبانی به منطقه اعزام و به همراه تیم کوهستان به جستجو فرد مفقودی پرداختند.

عشقی گفت : پس از جستجو چند ساعته و تاریک شدن هوا با هماهنگی با نیروی انتظامی و همراهان فرد گمشده عملیات پایان و قرار شد تا با درخواست مجدد تیم ها جهت جستجو به منطقه اعزام شوند.

وی بیان کرد: با در خواست مجدد تیم های عملیاتی هلال احمر صبح جمعه به منطقه حادثه اعزام و عملیات جستجو با حضور تیم امدادونجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان اغاز شد و عملیات جستجو (مسیر ابشار و برگشت از لا انار توسط تیم امداد و نجات کوهستان و مسیر دره چشمه تامهر توسط واکنش همچنین دره های کنار جاده از چشمه تامهر تا دره گاهان توسط تیم واکنش سریع )  تا تاریک شدن هوا ادامه پیدا کرد و متاسفانه نتیجه ای در برنداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه از روز اعلام حادثه به هلال احمر استان با هماهنگی مدیریت بحران و مخابرات استان تلاش برای محدوده زدن موبایل کوهنورد گمشده انجام شد که اخرین تماس وی حدود ساعت ۱۸ سه شنبه بعدازظهر و از دکل مخابراتی ده بالا بوده است و تیم های امدادی چهارشنبه بعدازظهر ان مناطق هم جستجو نموده اند، عنوان کرد : صبح امروز شنبه مجدد تیم های امدادی در منطقه حضور پیدا کردند  و مناطق مسیر لا خشک تا چشمه تامهر و آپلنگ و شیرکوه کوچک و … در حال جستجو و تا کنون نتیجه ای در برنداشته و همچنان عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته بسیاری از کوهنوردان استان و تیم های کوهنوردی و گروهی از مردم که به منطقه حادثه اشنا بوده اند  نیز به همراه تیم های امدادی در حال جستجو بوده اند و از تک تک این عزیزان کمال تشکر و قدردانی لازم دارم گفت :  با مدیریت بحران استانداری و هیئئت کوهنوردی استان و دستگاه های مرتبط هماهنگی های لازم صورت گرفته و همه دوستان تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته اند تا بتوانیم هرچه زودتر این کوهنورد یزدی را سالم پیدا و به خانواده تحویل دهیم .

عشقی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته پهپاد های جستجو هم در منطقه چشمه تامهر استقرار که بعلت باد شدید در منطقه تاکنون نتوانسته پرواز و جستجو نماید ، خاطرنشان کرد : با توجه به پیش بینی هواشناسی در روزهای اینده و بارش برف و باران که کار جستجو را سخت خواهد کرد ولی عملیات جستجو تا پیدا شدن کوهنورد مفقود شده ادامه پیدا خواهد کرد .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان