شما اینجا هستید

اجتماعی » تدوین بیش از ۳۳ هزار استاندارد در کشور

بجنورد – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین ۳۳ هزار و ۸۰۰ استاندارد در کشور خبر داد و گفت : یک‌سوم این استانداردها در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

به گزارش انتهاج ، نیره پیروزبخت در آیین تجلیل از برگزیدگان عرصه استاندارد خراسان شمالی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه زیادی به موضوع استاندارد و نقش آن در توسعه اقتصادی دارد و تدوین استانداردها در این دولت شتاب داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۲ محصول دانش‌بنیان کشور نشان استاندارد گرفته و امکان صدور دارند، افزود : تلاش داریم تا محصولات مشاغل خانگی و روستایی هم استانداردسازی شود تا مردم با خیال راحت‌تر از این تولیدکنندگان خرید کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد : تاکنون، ۵۰ تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف منعقد شده و تلاش داریم استانداردهای خود را با آنان منطبق کنیم.

پیروزبخت نظارت بر ایمنی تجهیزات شهرهای بازی را از جمله وظایف سازمان استاندارد ایران برشمرد و افزود: برخی از شهرداری ها، بدون کسب مجوزهای لازم، تجهیزات پلمب شده را وارد چرخه بهره برداری کرده اند که این امر زمینه ساز بروز حوادث می شود.

وی ادامه داد : اکنون سه هزار آزمایشگاه با سازمان استاندارد ایران همکاری دارند که نتایج آزمایش های ۹۵۰ مورد از این تعداد، در ۷۰ کشور دنیا دارای اعتبار و قابل قبول است.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر نقش استاندارد در رونق تولید، گفت: استاندارد با اقتصاد مقاومتی عجین شده و نقش غیرقابل انکاری در توسعه و رونق تولید دارد زیرا با کاهش هزینه های تولید افزایش بهره وری را در پی دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان