شما اینجا هستید

اجتماعی » بی اعتبار شدن کارت های ملی قدیمی

به گزارش پایگاه خبری انتهاج به نقل از  ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از امروز (سه شنبه) همه کارت های ملی قدیمی اعتبار ندارد و دارندگان آن نمی توانند با ارائه آن از دستگاه های اجرایی و بانکی خدمات دریافت کنند.

علی زاهدی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس اطلاعات تمام افرادی که تا کنون نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده اند در دستگاه ها و بانک ها قابل مشاهده نیست.

وی افزود: این افراد باید در سریع ترین زمان ممکن با مراجعه به ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت، نسبت به تکمیل فرم و درخواست کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده و رسید مربوطه را دریافت کنند.

زاهدی نیا گفت: در رسید دریافتی علاوه بر مشخصات فردی، یک کد رهگیری قید شده که حکم سری و سریال کارت های ملی قدیمی را دارد و افراد می توانند تا زمان دریافت اصل کارت ملی هوشمند، هنگام مراجعه برای دریافت خدمات دولتی و بانکی، آن را به دستگاه مربوطه ارائه کنند.

وی افزود: تاکنون از جمعیت ۶۷۴ هزار و ۹۹۹ نفری بالای ۱۵ سال استان خراسان شمالی، ۵۸۳ هزار و ۳۴۴ نفر، معادل ۸۷ درصد،  برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار داشت: بر این اساس ۹۲ هزار نفر باقی مانده باید به فوریت نسبت به ارائه درخواست کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند تا بتوانند خدمات لازم را دریافت کنند.

زاهدی نیا اضافه کرد: کارت ملی چهار هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان که پیش از این درخواست کارت ملی هوشمند خود را ارائه کرده بودند، آماده است ولی علی رغم اطلاع رسانی بسیار و ارسال چند دوره پیامک هنوز آنان برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده اند.

خراسان شمالی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به میزان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان