شما اینجا هستید

اخبار » بیشترین آلایندگی زیست محیطی استان مربوط به حوزه جغرافیایی دشت  یزد – اردکان است 

به گزارش انتهاج، به مناسبت هفته هوای پاک (۲۶ دیماه تا ۲ بهمن) در نشست خبری مجازی اظهار کرد: قانون هوای پاک برای ۱۷ وزارتخانه‌ و دستگاه‌  اجرایی وظایفی را تعریف کرده است که باید اجرا شود و امسال شعار هفته هوای پاک، « هوای پاک، تعهد مسئولان و مشارکت مردم» انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: محیط‌ زیست تنها متولی هوای پاک نیست، لازم است برای حفظ محیط و هوای پاک همه بخش‌ها و مردم همکاری کنند.

به گفته پور ملائی بیشترین آلایندگی زیست محیطی استان مربوط به حوزه جغرافیایی دشت  یزد – اردکان است  که علت آن توسعه نامتوازن ناشی از استقرار کارخانه های فولاد و کاشی، واقع شدن در کریدور شاهراه اقتصادی شمال – جنوب و تردد زیاد ناوگان حمل و نقل سنگین  است که مشکلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان دارد که از این تعداد ، شهرستان های مهریز، تفت، یزد، اشکذر ، میبد و اردکان با حدود ۹۵۰ هزار نفر جمعیت در دشت یزد – اردکان واقع  و عمده فعالیت های اقتصادی و صنعتی استان در این دشت متمرکز است..

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد، با اشاره به کانون‌ اصلی تولید گرد و غبار در دشت یادشده اظهار کرد: با توجه به بادهای غالب استان آلودگی در شهرهای یزد، اشکذر، اردکان و میبد دیده می شود.

وی  اقدام محیط زیست در خصوص کنترل آلایندگی‌ها را در سه حوزه نظارتی، اصلاحی و اقدامات آمایشی اشاره کرد و گفت: هم اکنون مجوز استقرار صنایع در دشت یزد _ اردکان صادر نمی‌شود.

پورملائی با اشاره به افزایش سه برابری نظارت‌ها و پایش‌های شبانه از صنایع با وجود محدودیت نیروی انسانی و واحدهای متعدد صنعتی استان از سال ۹۷ تاکنون، گفت: اگر تعهد مسوولان صنایع در خصوص کنترل آلایندگی‌ها نباشد، کار سخت است،

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان