شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از ۸۶ پروژه در صنعت آب و برق خراسان رضوی تا پایان سال

مشهد – وزیر نیرو از بهره برداری از ۸۶ پروژه در صنعت آب و برق استان خراسان رضوی با سرمایه گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در این استان، تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش انتهاج، رضا اردکانیان در مراسم افتتاحیه و بهره برداری از پست برق ۴۰۰ کیلو ولت زکریا در ارتفاعات جنوب مشهد، گفت: در خراسان رضوی امروز ۱۳ پروژه در شهرستان‌های مختلف با سرمایه ۵۷۵ میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری می‌رسند، وزارت نیرو علاوه بر این پروزه ها ۴۶ پروژه را در استان خراسان رضوی در دست اجرا دارد که حجم مالی این پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت داشتند.

وی با اشاره به اینکه پویش مردمی الف، ب، ایران که مرتبط با صنعت آب و برق کشور است، از مهرماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: با کمک خانواده بزرگ شرکت‌های آب و برق قرار است تا پایان سال جاری ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور ، و تا پایان دولت یازدهم در تابستان سال ۱۴۰۰ بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: از این ۲۷۷ پروژه، ۸۶ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

اردکانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۲۹ پروژه در دیگر استان‌ها با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، اجرایی شده است، افزود: هدف ما علاوه بر افتتاح پروژه‌ها، کلنگ زنی طرح‌های جدیدی است که در سال آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلو ولت امام رضا (ع) طی دو سال آینده

وی با بیان اینکه علاوه بر پست زکریا که نقش مهمی در پایداری برق این منطقه خواهد داشت، افزود: پست ۴۰۰ کیلو ولت امام رضا (ع) نیز صبح امروز کلنگ زنی شد و مطابق برنامه ظرف دوسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه جز مهمترین سازه‌های برق در مشهد بوده و از اولین پست‌ها در ناحیه داخلی شهر مشهد است که نقش مهمی در پایداری برق، به ویژه در منطقه اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و مناطق اطراف آن خواهد داشت.

اردکانیان یادآور شد: از همه همکاران تقاضا دارم تا پشتیبانی خوبی را در صنعت برق استان برای این تکمیل این پست داشته باشند تا قادر باشیم مطابق برنامه این پست مهم را به مدار بهره‌وری برسانیم.

اردکانیان در ادامه ابراز کرد: از دیگر پروژه‌هایی که امروز افتتاح خواهند شد، در بخش آب، افتتاح سد زنگانلو در درگز است که نقش مهمی در بهداشت این منطقه و مصارف آب خواهد داشت و با سرمایه ۲۱۵ میلیارد تومان احداث شده است. همچنین طرح آبرسانی به سی روستا با جمعیت دو هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که امروز افتتاح خواهد شد.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان