شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از ۳ پروژه معدنی، آب‌رسانی و آموزشی در دامغان

دامغان – فرماندار دامغان از بهره برداری از سه پروژه معدنی، آب‌رسانی و آموزشی شهرستان در ششمین روز از دهه فجر خبر داد.

به گزارش انتهاج، علی‌اصغر مجد با بیان اینکه سه پروژه معدنی، آب‌رسانی و آموزشی در ششمین روز از دهه فجر در دامغان افتتاح شد، گفت: نخستین پروژه افتتاح گام نخست کارخانه استخراج مس با ظرفیت تولید یک هزار تن پودر ۸۵ درصدی مس با اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد ریالی در جنوب شهرستان است.

وی بابیان اینکه این کارخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر از افراد بومی منطقه در این واحد معدنی مشغول به کار هستند و با افتتاح از این پروژه ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

افتتاح پروژه آموزشگاه ۹ کلاسه در دامغان

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه افتتاح آب‌رسانی مجتمع خاتم‌الانبیاء (ص) از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این مجتمع ۲۱ روستای شرق دامغان را تحت پوشش قرار می‌دهد و یکی از پروژه‌های بزرگ آب‌رسانی در استان سمنان محسوب می‌شود.

مجد با اشاره به اینکه سومین پروژه مورد افتتاح آموزشگاه ۹ کلاسه مقطع دوره دوم متوسطه خیر ساز است، خاطر نشان کرد: این پروژه آموزشی در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۳۴ مترمربع زمین و بااعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان کمک خیر و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان تأمین و هزینه شده است.

وی در ادامه از بازدید استاندار سمنان و هیئت همراه از دو پروژه کشاورزی و برق‌رسانی خبر داد و گفت: بازدید از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی بخش خصوصی بازدید استاندار و هیئت همراه بوده که برای اجرای این پروژه از سوی بخش خصوصی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.

وجود بزرگ‌ترین گلخانه‌شرق کشور در دامغان

فرماندار دامغان بابیان اینکه بزرگ‌ترین گلخانه شرق کشور در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: آخرین پروژه مورد بازدید استاندار سمنان بود که با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی در جنوب این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش انتهاج، در دهه فجر ۱۱۶ پروژه عمرانی و اقتصادی با صرف ۷۴۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال اعتبار در دامغان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان