شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از چهار مجتمع آبرسانی تا پایان سال جاری

به گفته مسئولان استان با وجود بارندگی های مناسب در ۲ سال اخیر هنوز دبی رودخانه های مهم استان یزد مانند بوانات و اعظم، اختلاف قابل توجهی با میانگین درازمدت دارند.

لطفا بفرمایید با توجه به بارش های سال های اخیر در استان یزد تاثیر بارندگی های اخیر در رفع کم آبی روستاهای استان به نظر شما چقدر بوده است؟

بارندگی ها باعث شد مردم برای آبیاری فضای سبز منازل متکی به شبکه آب شرب نباشند و توزیع آب شرب عادلانه تر بوده است ولی بارندگی های دو سال اخیر تاثیر چندانی بر سفره های زیرزمینی دشت ها نداشته و افت سفره ها قابل توجه هست واین شرکت سالانه مجبور به هزینه کرد قابل توجهی جهت جابجایی چاه در دشت شیطور و ارنان ویزدگرد و… می‌شود که در هرحال افزایش جمعیت ونیاز به توسعه ومحدودیت منابع آبی مدیریت مصرف و همراهی مردم استان را می طلبد.

وضعیت منابع آبی استان یزد در سال جاری را بیان بفرمایید.

خسارات ناشی از خشک سالی در دهه گذشته باعث خشک شدن تعداد قابل توجهی از منابع آبی شرب روستایی اعم از چشمه وقنات شده است که خوشبختانه بارش رحمت الهی در دو سال گذشته و جاری شدن رواناب در برخی از مناطق کوهستانی استان مثل سانیج وده بالا وطزرجان باعث احیای برخی از چشمه ها و بالا آمدن آب چاه های شرب و بهداشتی در این مناطق شده که مجالی برای شرکت ابفار شد تا از آبرسانی سیار بکاهد و نارضایتی مردمی کمتری داشته باشد.

رویکرد و چشم انداز شرکت آب و فاضلاب یزد را بیان کنید.

تامین آب شرب بهداشتی پایدار و با کیفیت  به عنوان رویکرد وچشم انداز شرکت آب وفاضلاب می باشد که این مهم با مدیریت مصرف در کوتاه مدت و بازسازی و به سازی تاسیسات در میان مدت و اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی جهت تامین آب شرب از خارج حوزه در دراز مدت محقق می گردد که در دستور کار این شرکت قراردارد.

برنامه های مهم شرکت در سال گذشته و پروژه های سال جاری چیست؟

در سال گذشته بهره برداری از چهار مجتمع آبرسانی و سه تک روستایی در برنامه ابفار استان یزد بوده که به علت تاخیر در ابلاغ تخصیص و افزایش قابل توجه قیمت تمام شده این امر تا پایان سال جاری محقق خواهد شد البته بهره برداری از قسمت هایی از مجتمع های آبرسانی در نقاط مختلف استان در برنامه سال جاری می باشد لازم به ذکر است از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با مجوز مقام معظم رهبری در استان یزد ۳۶۰میلیارد ریال هزینه شده است.

بزرگترین طرح روستایی که اجرا شده را اعلام بفرمایید.

در زمستان گذشته با حضور وزیر محترم نیرو شاهد کلنگ زنی بزرگترین طرح روستایی بودیم. طرح انتقال آب به ۲۶۶روستای شهرستان تفت ومیبد مهریز با مبلغ تسهیلات ۳۴۵۰میلیارد ریال در حال اجرا است که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا ارائه تسهیلات بانکی تا تیرماه سال جاری به تعویق افتاد که انشا الله فاز اول این پروژه در مدت سه سال اجرایی خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان