شما اینجا هستید

اخبار » آماده سازی زیرساخت و پشتیبانی جلسات ویدیوکنفرانسی برق منطقه‌‌ای یزد
گروه : اخبار , يزد

به گزارش انتهاج، داوود محمدی رئیس گروه فناوری اطلاعات شرکت برگزاری ویدیو کنفرانس را در دو حالت دانست و افزود: متولی نوع اول ویدیو کنفرانس شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است که برگزاری آن نیز بر عهده این شرکت بوده و ظرفیت برگزاری این نوع از ویدیو کنفرانس، به طور همزمان ۵ اتاق کنفرانس مجازی و هر یک با ظرفیت ۱۲ نقطه متفاوت است.

وی ارتباط ویدیو کنفرانسی نقطه به نقطه را نوع دیگری از ارتباط مجازی دانست و عنوان کرد: در این نوع جلسات ویدیوکنفرانسی هیچگونه محدودیتی برای ما وجود نداشته و همکاران می‌توانند در تمام کشور تا ۱۲ نقطه ارتباط برقرار کنند.

مهندس محمدی در بیان حل برخی چالش‌های ارتباط مجازی و ویدیوکنفرانسی خاطر نشان کرد: اتصال دستگاه‌های ویدیو کنفرانس به فیبرنوری و شبکه توانیر باعث محدود شدن پهنای باند و سرعت این ارتباط تا ۲ مگابیت بر ثانیه و همچنین محدود شدن برگزاری جلسات مجازی تنها در صنعت برق شده بود.

رئیس گروه فناوری اطلاعات شرکت در ادامه، با اشاره به انجام رایزنی با شرکت توانیر برای حل چالش یاد شده، از جایگزینی نرم‌افزار سازگار با دستگاه‌های صنعت برق خبر داد و افزود: در این نوع ارتباط می‌توانیم در یک سو دستگاه‌های صنعت برق و در سوی دیگر هر نقطه دیگری را- به شرط وجود تجهیزات لازم- داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، وی تصریح کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا بتوانیم از طریق نرم‌افزار‌های مطمئن و خاص از طریق تلفن همراه نیز ارتباط داشته باشیم و امیدواریم بستر مورد نظر به زودی با همکاری شرکت توانیر حاصل شده و همکاران بتوانند در هر نقطه از کشور با استفاده از تلفن همراه خود در جلسات مجازی شرکت نمایند.

محمدی ضمن بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط هر هفته در حدود ۷ جلسه به صورت ویدیوکنفرانس در شرکت برگزار می‌شود افزود: بستر جلسات ویدیو کنفرانسی در زمان وجود بیماری کووید۱۹ بستری مناسب بود و توانست در شرایط کرونایی و دورکاری همکاران و همچنین لزوم رعایت فاصله اجتماعی، کمک بسیاری به پیشبرد امور در شرکت کند.

وی همچنین صرفه‌جویی در زمان و هزینه، سرعت بخشیدن به امور به خاطر حذف بعد مسافت، حذف ارتباط فیزیکی و به خطر نیفتادن سلامتی همکاران را از دیگر مزایای این زیرساخت دانست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان