شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از هشت پروژه با ۳۵ کلاس درس در قزوین

قزوین – مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین از بهره برداری از هشت پروژه با ۳۵ کلاس درس در چهار هزار متر مربع و اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش انتهاج، عسگرعلی جوانبخت با اشاره به مقاوم سازی ۲۵ درصد مدارس این استان گفت: برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس به ۲ هزار میلیارد ریال بودجه نیازمندیم.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ بحث مقاوم سازی مدارس آغاز شده است، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۱۳۵ ساختمان آموزشی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

۲۴۰ واحد آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است

وی افزود: هم اکنون یکهزار و ۱۹۲ واحد آموزشی در استان قزوین دارای استحکام لازم و ۲۴۰ واحد آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است که طی برنامه ششم توسعه باید عملیات نوسازی و استحکام بخشی مدارس به اتمام برسد.

جوانبخت با اشاره به مقاوم سازی پنج واحد آموزشی در سال جاری با اعتبار ۴۰میلیارد ریال در سطح استان قزوین، خاطر نشان کرد: امسال ۳۰ واحد آموزشی با اعتبار ۶۰۰ میلیاردریال در قزوین، الوند، محمود آباد نمونه و شهرک های اقماری احداث شده که ۳۰ درصد هزینه این پروژه ها آورده خیرین و مابقی از اعتبارات استانی می باشد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر در مناطق پونک ، ملاصدار و سورتک با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و نیازمند یاری خیران مدرسه ساز هستیم و بیش از ۳۲۰ خیر مدرسه ساز آموزش و پرورش را در امر ساخت و ساز مدارس یاری می کنند.

جوانبخت ، استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس و جمع آوری بخاری های نفتی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۱۰ هزار ۵۴۵ کلاس درس فعال در استان قزوین وجود دارد که هشت هزار و ۹۶۲ کلاس داری سیستم گرمایشی استاندارد بوده و مابقی کلاس ها تا دو سال آینده مجهز خواهند شد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان