شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه همزمان با پویش الف ب ایران

بجنورد – رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا خراسان شمالی از بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه همزمان با پویش الف ب ایران خبر داد و گفت: این تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی ١٠٠ درصد در قالب پویش الف ب ایران آماده بهره برداری است.

به گزارش انتهاج، غلامحسین ساقی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر از ۶۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر آشخانه ۳۵ کیلومتر آن اجرا شده و در حال انشعاب گیری است، اظهار کرد: اجرای مابقی شبکه جمع آوری هم با قوت در حال انجام است که در صورت مساعدت و تخصیص اعتبار متناسب امکان تکمیل تمام پروژه تا پایان برنامه ششم توسعه وجود دارد.

وی افزود: در زمان اجرای این پروژه ٢٠ نفر از نیروهای بومی به صورت مستقیم و ٣٠ نفر به شکل غیر مستقیم مشغول به کار شده و پس از بهره برداری ١۵ نفر به طور مستقیم و ۵ نفر غیر مستقیم در این تصفیه خانه مشغول به کار خواهند بودکه ٩٠ درصد این افراد بومی این منطقه خواهند بود.

با افتتاح فاز یک ۵۰ درصد ازشهر آشخانه تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت

مهندس ساقی با اشاره به اینکه عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه با فناوری لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر در تیرماه ‌٩١ با ٢٩٣ میلیار ریال از منابع عمومی آغاز شد، خاطر نشان کرد: هدف اجرایی این طرح تحت پوشش قرار دادن جمعیت ٢٧ هزار نفری شهر آشخانه است که با افتتاح فاز یک این طرح ۵۰ درصد ازشهر آشخانه تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت .

وی ادامه داد: خط انتقال تحت فشار بعداز ایستگاه پمپاژ به طول ٣ هزار متر و دو خط موازی از ایستگاه پمپاژ تا تصفیه خانه با لوله پلی اتلین به قطر ۳۰۰میلیمتر صد درصد انجام شده و ایستگاه پمپاژ این تصفیه خانه نیز به صورت کامل وباظرفیت افق طرح آماده بهره برداری است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان، یادآور شد: استفاده ازحدود ۱/۲ میلیون مترمکعب پساب سالانه این تصفیه خانه فرصت مناسبی برای توسعه صنعت در منطقه خواهد بود.

ساقی با اشاره به بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در نواحی شمالی شهر و همچنین با نظر به نفوذ ناپذیری نامطلوب خاک در نواحی جنوبی شهر آشخانه و در مجموع مشکلات و معضلات عدیده برای دفع سنتی فاضلاب و هزینه های بالای تخلیه چاه های جذبی ، گفت: عموم مردم خواستار دفع فاضلاب به شیوه مدرن و همواره پیگیر وچشم انتظار افتتاح پروژه بوده اندکه امیدواریم شروع بهره برداری از تصفیه خانه و فاز اول شبکه جمع آوری،موجبات رضایت شهروندان عزیز و مردم بزرگوار شهر آشخانه فراهم شود.

وی تصریح کرد: این تصفیه خانه مدرن در هر سال با جلوگیری از ورود ۱/۲ میلیون متر مکعب فاضلاب خام به محیط زیست باعث پیشگیری از نفوذ و ورود انواع آلاینده ها همچون نیترات ، دتر جنت ها ، عوامل میکروبی و بیماری زا به منابع آب و خاک و به طور کلی محیط زیست خواهد شد .

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان