شما اینجا هستید

اخبار » بش قارداش پس از ۲۰ سال بیدار شد

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا روح الله براتیان روز چهارشنبه اظهار داشت: بارندگی ها موجب شد تا این چشمه بعد از گذشت حدود ۲۰ سال از خشک شدن، دیشب جان گرفته و جوشیدن از سر بگیرد.

وی افزود: نخستین چشمه این بوستان گردشگری، دیشب با بارندگی بالای ۴۰ میلی متر در منطقه، جوشش خود را آغاز کرد که امروز شمار این چشمه ها به ۸ دهانه رسیده است.

براتیان گفت: اکنون آبی زلال و گوارا از محل چشمه قدیمی، از لابه لای سنگ های سخت دیواره سنگی مشرف به این بوستان تراوش کرده و به سمت پایین دست جریان گرفته است.

وی با اشاره به احتمال خروج آب از دیگر روزنه های چشمه مزبور، ابراز امیدواری کرد که آب این چشمه بعد از سال ها خشکیدگی، دوباره به میزان سابق خود بازگشته و بتواند آب مورد نیاز فضای سبز این بوستان را تامین کند.

به گزارش ایرنا؛ تفرجگاه بش‌قارداش، واقع در ۶ کیلومتری جنوب شرق بجنورد، از جمله جاذبه‌های استان خراسان ‌شمالی است که در ردیف مناطق نمونه گردشگری ملی به ثبت رسیده است.

از قریب ۲ دهه پیش با خشکیدن آب چشمه بش قارداش، آب مورد نیاز استخرها و فضای سبز این مجموعه از طریق چاه آب روستای مجاور آن تامین می شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان