شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری نشست بررسی همه جانبه رخداد تلفات پرندگان وحشی میانکاله در ساری

ساری – مدیرکل دامپزشکی مازندران از برگزاری نشست یک روزه بررسی همه جانبه رخداد تلفات پرندگان وحش تالاب میانکاله در روز هفتم اسفند ماه سال جاری در ساری خبر داد.

به گزارش انتهاج، دکتر حسین رضوانی با اعلام این خبر گفت: این نشست با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه مسئولان و کارشناسان مرتبط سازمانی، کارشناسان و دوستداران محیط زیست برگزار می شود.

وی اظهار کرد: تلفات پرندگان مهاجر همچنان در منطقه میانکاله کم و بیش ادامه دارد و تداوم این وضعیت تا زمان حضور پرندگان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه ماموران دامپزشکی با همکاری محیط زیست بی درنگ و در اولین فرصت لاشه های پرندگان را جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن می کنند، افزود: به طور میانگین روزانه ۳۰ تا ۶۰ بال لاشه پرنده تلف شده جمع آوری می شود.

یکی از دلایل تداوم تلفات، لاشه خوری دیگر پرندگان است

وی با بیان اینکه در شرایط نامساعدی آب و هوایی به دلیل عدم ورود قایق به تالاب و مشکلات ناشی از آن نمی تون جمع آوری پرندگان تلف شده را انجام داد، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تداوم تلفات، لاشه خوری دیگر پرندگان است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد: به نظر می رسد پرندگان مبتلا به بوتولیسم به عنوان عامل اصلی تلفات با پرواز در مسافت های مختلف شبه جزیره میانکاله تلف می شوند و این موضوع سبب شده است تا شاهد وجود پرندگان تلف شده در همه نقاط تالاب باشیم.

رضوانی با تاکید بر این نکته که طبق اعلام و تاکید گذشته همچنان شرایط قرنطینه ای بر میانکاله حاکم و شکار پرندگان در این منطقه ممنوع است، گفت: طبق اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور علت تلفات پرندگان وحشی در تالاب بین‌المللی میانکاله مسمومیت طبیعی و یا همان بیماری بوتولیسم است.

گفتنی است، تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله از چهارم بهمن ماه شروع شد و در یک هفته نخست به مرگ هزاران پرنده از گونه های مختلف انجامید.

طبق اعلام رسمی و غیر رسمی از تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله از چهارم بهمن ماه که نخستین تلفات مشاهده شده تاکنون حدود ۱۵هزار بال پرنده وحشی از سوی دامپزشکی و بیش از ۱۸هزار بال از سوی محیط زیست در ۱۲ گونه از پرندگان زمستان گذران گزارش شده است . بیشترین تلفات مربوط به چنگر و فلامینگو بوده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان