شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری مانور ایمنی زلزله در مدارس آستارا

آستارا – بیست و یکمین مانور ایمنی در برابر زلزله به صورت نمادین صبح چهارشنبه در دبیرستان دوره اول هیئت امنایی توحید شهر مرزی آستارا برگزار شد که در این مانور دانش آموزان با به صدا در آمدن زنگ مدرسه، از نزدیک و به صورت عملی با مباحث و شیوه صحیح پناهگیری، خود امدادی و همچنین چگونگی مقابله با حوادث طبیعی آشنا شدند.

به گزارش انتهاج، در این مانور که با مشارکت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، آموزش و پرورش و ادارات برق و گاز و نظارت فرماندار و شهردار آستارا برگزار شد، دانش آموزان توانستند علاوه بر هدایت همکلاسی های خود در زمان حادثه، راه های گریز، پنهان شدن و کمک به مصدومان و مجروحان و انتقال آسیب دیدگان و همچنین چگونگی خاموش کردن آتش با آتش خاموش کن ها را عملاً تجربه کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه ایران در مسیر خط زلزله قرار دارد، اظهار کرد: این مانور با هدف آمادگی، افزایش سطح آگاهی و ترویج فرهنگ ایمنی بین دانش آموزان در مدارس شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.

حسین خورشیدی افزود: ارائه آموزش های لازم برای مقابله با زلزله های احتمالی، ارتقای آمادگی اقشار مردم، اجرای طرح های مقاوم سازی مکان های عمومی و حفظ توان امدادی نیروهای امداد رسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نقش آموزش در کاهش خطرهای زلزله غیر قابل انکار است

وی تصریح کرد: در ایران تعداد بسیاری از افراد بر اثر عدم آموزش مناسب در زلزله دچار آسیب های شدید و حتی مرگ و میر می شوند و در این راستا باید با ایجاد و افزایش آگاهی عمومی از اتفاق های ناگوار و تکان دهنده در جامعه جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: نقش آموزش در کاهش خطرهای زلزله غیر قابل انکار بوده و آموزش و مانور های مداوم و مستمر برای آمادگی در برابر زلزله امری ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا یادآور شد: یادگیری آموزش ها و انتقال آن به خانواده ها در زمان وقوع حوادث برای کاهش خسارت های جانی و مالی از طریق دانش آموزان به راحتی امکان پذیر است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان