شما اینجا هستید

اخبار » آسیب جدی پسماند به اقلیم مازندران

ساری – مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت: میزان تولید پسماند کشاورزی سه تا چهاربرابر پسماند شهری بوده و به اقلیم استان آسیب زده است.

به گزارش انتهاج، محمد محمدی تاکامی در پیش رویداد ملی مدیریت پسماند و محیط زیست استان همزمان با نمایشگاه حوزه پسماند در ساری اظهار کرد: فعالان بیمارستانی و صنعتگران بیش از همه دغدغه مدیریت پسماند دارند و روزانه با این مسئله درگیر هستند و امروز همه فعالان و دوستداران محیط زیست، در زمینه پسماند شمال به ویژه مازندران نگرانی جدی دارند.

وی افزود: دوستداران محیط زیست معتقدند زباله ها و پسماند آسیب جدی به اقلیم مازندران وارد می کند و اگر ۵۰ سال دیگر دارای استان خشک بودیم باید امروز خود را ملامت کنیم.

وی درباره رویداد ملی پسماند و محیط زیست خاطر نشان کرد: بنا داریم از ظرفیت شرکت دانش های بنیان و صنعت برای مدیریت پسماند استفاده کنیم و آنان را به متولی تولید پسماند نظیر شهرداری ها و بخشداران، شرکت شهرک های صنعتی، کشاورزان و غیره وصل کنیم.

محمدی تاکامی ادامه داد:میزان تولید پسماند کشاورزی سه تا چهار برابر پسماندهای شهری است و هر روز آلودگی هایی به طبیعت و محیط زیست وارد می شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران یادآور شد: رویداد ملی پسماند و محیط زیست با حمایت استانداری و صندوق حمایت نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری در استان برگزار می شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان