شما اینجا هستید

اخبار » ایمن سازی ۴۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های قم

قم – مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از ایمن سازی ۴۵ نقطه حادثه خیز استان خبر داد و گفت: ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان قم شناسایی شده، تاکنون مشکلات ۴۵ نقطه برطرف شده و مشکلات ۲۱ نقطه دیگر نیز در سال ۹۹ مرتفع می شود.

به گزارش انتهاج، ابوالفضل جمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چنانچه نیروی انتظامی تشخیص دهد که نقاط پرحادثه دیگری نیز در جاده‌های استان وجود دارد، رفع مشکلات این نقاط نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته در خصوص تصادفات سال‌های گذشته در راه‌های استان با همکاری اداره کل راهداری، راه و شهرسازی و پلیس راه، نقاط پرتصادف و حادثه خیز که راه در این تصادفات نقش داشته است، مشخص شد.

جمالی در ادامه گفت: برای تکمیل سریع‌تر پروژه سلفچگان – ساوه و پل تاج خاتون مبلغ ۹ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده و مشاور انتخاب شده است و مناقصه نیز انجام شده و اکنون در حال تکمیل قرارداد هستیم تا به زودی اقدامات لازم برای تکمیل پروژه انجام شود.

وی در خصوص تکمیل زیرگذر شاه جمال نیز خاطر نشان کرد: این زیرگذر در زمان تکمیل شدن دارای روکش آسفالت مناسبی نبود که طبق آخرین پیگیری‌ها جهاد کشاورزی و شهرداری وارد شده است و برآورد لازم انجام گرفته و آماده برگزاری مناقصه است.

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام نیوجرسی آزادراه قم – تهران و کمربندی قم

جمالی از اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام نیوجرسی آزادراه قم – تهران و کمربندی قم خبر داد و گفت:  ۶ کیلومتر کمربندی را شهرداری و ۴۵ کیلومتر از اتوبان را نیز راهداری انجام داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات در جاده‌های استان، افزود: طی سه ماهه اخیر، استان قم در کاهش کشته شدگان تصادفات مقام اول را در کشور داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتراضات رانندگان در سال گذشته، استان قم بهترین کنترل را در خواسته رانندگان داشت که در این راستا قطعه زمینی با پیگیری انجام شده در اختیار راهداری قرار داده شد که در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم قم-تهران دیوار کشی آن انجام شده و بر اساس تعهد داده شده به مدت ۲ سال فاز اول آن احداث می‌شود تا پایانه بار مناسبی در استان داشته باشیم.

احداث پایانه بار در قم

جمالی به احداث پایانه بار در استان که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و در فاز اول شرکت‌های حمل و نقل به این پایانه منتقل می‌شوند که ۲۲ هکتار است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی در جاده های استان، یادآور شد: ۶ هزار تن ماسه و نمک خریداری، همچنین پنج راهدارخانه اصلی دپو و در هر ۲۵ کیلومتر در یک نقطه ماسه و نمک قرار داده شده است.

جمالی بیان کرد: ۱۱۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین به همراه ۱۳۰ نفر راهدار در اجرای طرح زمستانی در جاده‌ها آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه از اول آذرماه برای اجرای این طرح قرارگاه مرکزی ایجاد شده است، ادامه داد: کلیه راهدار خانه‌ها به وسائل ایمنی تجهیز و راهداران به صورت ۲۴ ساعته شیفت بندی شده‌اند و مدیریت راه‌ها نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو است.

جمالی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های ماشین آلات سبک و سنگین به سیستم GPS تجهیز شده‌اند که این موجب می‌شود که نتوانند از حوزه فعالیت خارج شوند.

وی افزود: بر اساس توافق انجام گرفته با استان‌های همجوار هر استانی موظف است تا ۱۰ کیلومتر از استان همجوار را نیز نمک پاشی کند.

بهره برداری از دو پل طغرود و باقرآباد تا پایان امسال

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهار کرد: روستاها هر میزان نمک و ماسه که احتیاج دارند به صورت رایگان در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ پل آماده بهره برداری تا پایان سال است، گفت: برای احداث پل طغرود سه میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین پل باقرآباد نیز با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام می‌رسد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان