شما اینجا هستید

اخبار » ایجاد ۲۵ هزار شغل جدید در اردبیل با راه اندازی ۴۳۰ واحد تولیدی و صنعتی

اردبیل – استاندار اردبیل از در حال اجرا بودن ۴۳۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان خبر داد و گفت: با آغاز به کار این واحدها حدود ۲۵ هزار نفر مشغول کار می‌شوند.

به گزارش انتهاج، اکبر بهنامجو اظهار کرد: در این ایام دهه مبارک فجر طرح‌های مهمی چون بزرگترین کارخانه ام دی اف ، طرح‌های گلخانه‌ای و واحدهای تولیدی دیگر در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری رسیده، ضمن اینکه آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی نیز از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای اشتغال و توسعه اقتصاد، فعال شدن واحدهای تولیدی، کارخانجات و گلخانه‌ها را گامی برای افزایش اشتغال در استان دانست و افزود: فعال شدن فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر، کامیون‌سازی ، واحد صنعتی باتری، کارخانجات داروسازی ، نئوپان خلخال ، پتروشیمی و سایر واحدها از جمله طرح‌های اشتغال‌زا در استان هستند که اجرایی شده‌اند.

بهنامجو با اشاره به مطالعات پهنه‌های معدنی، این اقدام را از جمله گام‌های مهم در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد در این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد واحدهای کنسانتره مواد معدنی از جمله مس و صنایع تبدیلی در جوار این معادن اشتغال‌زایی چندین هزار نفری را به دنبال دارد.

سالانه ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر از راه‌های استان چهاربانده خواهد شد

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی در استان گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم با تامین منابع برای چهار بانده کردن راه‌های استان انجام شده و سالانه ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر از راه‌های استان چهاربانده خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اگر سالانه این میزان راه چهاربانده شود، در ۶ یا ۷ سال آینده تمام راه‌های استان چهار خطه می‌شود، افزود: در سفر رییس‌جمهوری به استان ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه راه‌های استان مصوب شد و جاده خلخال- سرچم، بیله‌سوار – گرمی ، کلور – درام، پارس‌آباد – اردبیل ،رضی – امیرکندی از اعتبارات این محل اجرایی می‌شود.

بهنامجو ادامه داد: احداث تونل در جاده خلخال به اسالم از جمله درخواست‌های مردم خلخال بود که تامین اعتبار اولیه این طرح هم نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان انجام شده و جاده اردبیل – حیران و ایجاد تونل دوم در این مسیر هم از دیگر طرح‌هایی است که تامین اعتبار تکمیلی‌اش انجام شده است.

اجرای راه‌آهن اردبیل با جذب اعتبار از محل فاینانس داخلی

استاندار اردبیل به روند اجرای راه‌آهن اردبیل با جذب اعتبار از محل فاینانس داخلی اشاره و اظهار کرد: منابع این پروژه از محل بانک ملی و سازمان برنامه و بودجه و همکاری شرکت زیرساخت اجرایی تامین شده و طرح در حال اجراست.

وی یادآور شد: برای اجرای این پروژه کمبود اعتبار بود که نزدیک ۷۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس‌جمهور به این پروژه مصوب شد که ۴۰۰ میلیارد تومان آن از محل بانک ملی و ۳۰۰ میلیارد تومان هم از سایر حوزه‌ها و محل بودجه دولتی مصوب شده است.

بهنامجو با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر ریل‌گذاری این پروژه شروع شد، از ادامه راه‌آهن اردبیل به شهرک صنعتی و تامین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای آن خبر داد.

وی به انجام مطالعات راه‌آهن پارس‌آباد اردبیل توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اشاره کرد و اجرای این طرح را مقدمه‌ای برای اتصال خط آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان دانست و ادامه داد: بارانداز ریلی نیز در پارس‌آباد تا پایان سال آینده اجرا و میزان صادرات و واردات تا چند سال آینده به سه میلیون تن خواهد رسید.

ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان در پارس‌آباد

وی از ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان در پارس‌آباد خبر داد و گفت: این شهرک در کنار بارانداز ایجاد می‌شود.

وی همچنین از تلاش برای راه‌اندازی گمرک جدید در گرمی خبر داد و افزود: کارشناسی‌های لازم برای شناسایی محل دقیق احداث گمرک در این شهرستان در حال انجام است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان