شما اینجا هستید

اخبار » ایجاد ۲ هزار شغل در شهرک شیلاتی بوشهر

بوشهر – مدیرعامل شهرک شیلاتی استان بوشهر گفت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های مشترک این شهرک سرمایه‌گذاری شده است و با تکمیل این پروژه به‌صورت مستقیم برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش انتهاج ، احمد مرادی  با اشاره به اینکه اکنون ۲۸ ماه است که روند ساخت بزرگ‌ترین شهرک نیمه متراکم آبزیان پرورشی کشور در استان بوشهر آغازشده است ، اظهار کرد : سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در ۲ حوزه زیرساخت‌های مشترک و اختصاصی بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی استان بوشهر است.

وی با اشاره به حوزه زیرساخت‌های مشترک در شهرک شیلاتی یادشده افزود : در این بخش ۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : سالانه ۲۴ هزار تن آبزیان در شهرک شیلاتی استان بوشهر تولید خواهد شد که معادل کل تولید این استان است.

مرادی خاطر نشان کرد : در استان بوشهر با توجه به اینکه قطب تولید آبزیان است تاکنون نمایشگاه میگو و آبزیان برپا نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه پنجره‌ای رو به دنیای خارج از استان و کشور محسوب می‌شود در انتقال و تبادل تکنولوژی‌ها، ایده‌ها و افکار، پژوهش‌ها و مطالعات می‌تواند در زمینه توسعه و رشد حوزه آبزیان اثربخش باشد.

برگزاری نمایشگاه آبزیان

مرادی یادآور شد : از مسئولان استان بوشهر تقاضا می‌شود در سال‌های آینده تدابیر لازم را برای برگزاری نمایشگاه آبزیان استان بوشهر هر چه زودتر فراهم کنند.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مرادی به سرمایه‌گذاری در حوزه اختصاصی پرداخت و افزود: در این حوزه افزون بر سه هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل شهرک شیلاتی استان بوشهر از افتتاح شهرک شیلاتی یادشده در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با توجه به روند اجرایی آن و با پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی که دارد و بیش از ۴۵ ماشین‌آلات سنگین در شهرک مستقر است ان‌شاءالله پیش‌بینی می‌شود پایان سال ۱۳۹۹ با حضور مقامات بزرگ کشوری و استانی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی، سفر سال گذشته هیئت دولت به استان بوشهر را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: در این سفر با پیگیری‌های مسئولان استان بوشهر مقرر شد که عملیات انتقال برق ۱۰۰ مگاواتی به بزرگ‌ترین شهرک نیمه متراکم کشور انجام شود.

مرادی فضای شهرک شیلاتی استان بوشهر را در کنار ساحل خلیج‌فارس را مورداشاره قرار داد و گفت: شهرک شیلاتی استان بوشهر دارای ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت و در فضای بدون مشاع ۲ هزار ۶۳۰ هکتار است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان