شما اینجا هستید

اجتماعی » اهمیت ورود روحانیون در حوزه صلح و سازش دعاوی خانوادگی

به گزارش انتهاج، غلامعلی دهشیری در نشست با مدیران حوزه‌های علمیه بر ضرورت تقویت بنیان خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: چالش اقتصادی خانواده‌ها در دوران شیوع کرونا بیشتر شده و باید برای این موضوع از سوی دستگاه‌های مختلف چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا با وجود احتمال افزایش دعاوی خانوادگی، آمار این موضوع نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد و با اقدامات و فعالیت‌هایی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر مجموعه‌های فعال در حوزه ازدواج صورت گرفته، طلاق از فهرست ۱۰ دعوای اولیه استان خارج شده است.

دهشیری با تبیین برخی از آسیب‌های حوزه خانواده در بین برخی از طلبه‌ها گفت: مدیران حوزه باید با برقراری ارتباط موثر و صمیمی با طلبه‌های جوان، در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل خانوادگی آنان رفع مشکل کنند.

رییس‌کل دادگستری یزد تصریح کرد: روحانیون از جایگاه بالایی در بین مردم برخودار هستند بنابر این کم شدن اعتماد مردم به این قشر در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ضربه به باور و ایمان آنان می زند.

دهشیری با تبیین اثرگذاری روحانیون در عرصه‌های مختلف در حل مشکلات جامعه یادآور شد: قطعا ورود روحانیون در حوزه صلح و سازش دعاوی خانوادگی می تواند در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان