شما اینجا هستید

اجتماعی » امضای موافقتنامه طرح تاب آوری اجتماعی با استانداری گیلان

رشت – معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از امضای موافقتنامه طرح تاب آوری اجتماعی با استانداری گیلان در راستای حمایت از شاخص های عدالت جنسیتی خبر داد و گفت: توسعه و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و غیره، توجه به خانواده و تعادل کار در خانواده از جمله برنامه هایی است که در اسناد بالادستی( ابلاغیه سیاست های رهبری تا سیاست های رئیس جمهوری) در خصوص زنان خصوصا در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی در زنان روستایی در دستور کار است.

به گزارش انتهاج، معصومه ابتکار در نشست صمیمی با بانوان کارآفرین گیلان اظهار کرد: توان افزایی مردم و سازمان های مردم نهاد در جهت نقش آفرینی بهتر و بکارگیری توانایی های جامعه در راستای مبارزه با فقر و بیکاری خصوصا در بین زنان روستایی در دستور کار دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه دولت برای افزایش توانمندی سازمان های مردم نهاد برنامه های ویژه ای دارد ،افزود: بیکاری ناهنجاری های جامعه ما را افزایش می دهد و در تلاشیم آن را ریشه کن کرده و از همه ظرفیت ها برای افزایش اشتغال در جامعه خصوصا در بین بانوان استفاده کنیم .

برگزاری یکهزار و ۲۰۰ دوره آموزشی توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری

ابتکار با اشاره به اینکه اتکای به توانمندی های مردم تحول ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا کنون یکهزار و ۲۰۰ دوره آموزشی را برای سازمان مردم نهاد برگزار کرده تا شاخص اشتغال در بین بانوان بهبود یافته و صرفا به برگزاری دوره های آموزشی ختم نشود.

وی با بیان اینکه دولت از همه سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های اجتماعی حمایت می کند، تصریح کرد: دولت در تلاش است تا با ایجاد فرصت های لازم در مردم بسیج اجتماعی ایجاد کرده و از مشارکت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آحاد مردم برای توسعه همه جانبه کشور و کاهش مشکلات اقتصادی آنان استفاده کند.

ابتکار یادآور شد: دولت تدبیر و امید سمن ها و فعالان اجتماعی را سرمایه اجتماعی می داند و معتقدم طرح های دولت بدون مشارکت مردم به سرانجام نمی رسد .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان