شما اینجا هستید

اجتماعی » امدادرسانی به بیش از سه هزار سیلزده سیستان و بلوچستان

زاهدان – مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امداد رسانی به سه هزار و ۴۲۸ فرد آسیب دیده از سیلاب در ۹۸۶ روستا در سطح استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، رسول راشکی گفت: بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۱۴ شهرستان در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد.

وی اظهار کرد: از همین رو تاکنون به سه هزار و ۴۲۸ فرد آسیب دیده از سیلاب در ۹۸۶ روستا در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۴۴ نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر سیستان و بلوچستان در ۲۵۲ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند، افزود: تاکنون ۵۰۹ تخته موکت، هزار و ۵۸ تخته پتو و ۲ هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نایلون، بیش‌از هزار و ۱۰۰ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته بین سیل زدگان این استان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد کرد: با توجه به هشدارهای قبلی اداره هواشناسی، اقدامات لازم قبل از بروز بارندگی آغاز و سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شد که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان ایجاد شد.

راشکی یادآور شد: در انبارهای امدادی این جمعیت در شهرستان‌های چابهار، کنارک، ایرانشهر، دلگان و فنوج به اندازه کافی اقلام موردنیاز ذخیره شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان دچار خسارت شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه گفت: براثر بارندگی چند روز اخیر در استان سیستان و بلوچستان چندین مسیر ارتباطی اصلی و فرعی در این استان مسدود شد و سیلاب ۵۰۰ محور روستایی را در سیستان و بلوچستان مسدود کرد.

عباسعلی ارجمندی با اشاره به حجم بالای خسارت وارد شده به زیرساخت‌های جنوب سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر افزود: طبق برآوردهای اولیه تاکنون به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان در پی بارندگی‌های اخیر خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه نیز از شب گذشته تاکنون بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش برف مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان بارندگی در طول ۳۰ سال اخیر در استان سیستان و بلوچستان بی‌سابقه بوده است، گفت: در حال حاضر ۳۵۰ راه روستایی و همچنین ۱۲۰ روستا برق‌شان قطع شده است.

ارجمندی تصریح کرد: همه امکانات سیستان و بلوچستان جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب استان بسیج شده اما کافی نیست و برای امدادرسانی مطلوب به ویژه در شهرستان‌های دلگان، کنارک و چابهار نیازمند امداد استان‌های همجوار و معین هستیم.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان