شما اینجا هستید

اخبار » افزایش ۲ برابری حمل‌ونقل مسافر از راه‌آهن قم

قم – مدیرکل راه‌آهن قم از افزایش ۲ برابری حمل و نقل مسافر از طریق خطوط ریلی این استان در سه سال گذشته،‌ خبر داد.

به گزارش انتهاج، محسن اعتماد با اعلام این مطلب گفت: سال ۹۵، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از طریق راه‌آهن قم جابه‌جا شدند که اکنون این تعداد به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تَن رسیده است.

وی اظهار کرد: روزانه ۶ رام قطار رفت‌وبرگشت قم- تهران و سه رام قطار رفت‌وبرگشت قم- مشهد مسافران را بین این شهرها جابه‌جا می‌کند.

وی بابیان اینکه نرخ بلیت قطار قم- تهران ۴۰ هزار ریال است، افزود: ظرفیت قطارهای قم- تهران نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌یافته و ضریب اشغال آن به‌طور میانگین بیش از ۸۰ درصد است.

اعتماد ضریب اشغال قطار قم- مشهد را بیش از ۹۰ درصد عنوان و خاطر نشان کرد: قطارهایی که به سمت جنوب کشور حرکت می‌کنند ازجمله تهران- شیراز، یزد،‌ بندرعباس، اصفهان و کاشان در ایستگاه قطار محمدیه قم توقف می‌کنند و در برخی قطارها نیز سهمیه‌ای ویژه یا شناور برای مسافران قمی در نظر گرفته می‌شود.

راه‌آهن سریع‌السیر خواسته عموم مردم است

وی در ادامه بابیان این‌که راه‌آهن سریع‌السیر خواسته عموم مردم است،‌ گفت: سال گذشته طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به معاونت ساخت و توسعه راه‌ها و راه‌آهن وزارت راه و شهرسازی محول شد.

وی بابیان این‌که این طرح فرصت خوبی برای بهره‌مندی قم از قطار سریع‌السیر است،‌ افزود: مسئولان قم که درزمینهٔ نحوه گذر راه‌آهن سریع‌السیر از قم تصمیم‌گیری می‌کنند، هنوز به نظر واحدی در این زمینه نرسیده‌اند و البته نظر قالب در این خصوص استقرار ایستگاه در خارج از شهر است.

مدیرکل راه‌آهن قم تصریح کرد: درصورتی‌که ایستگاه قطار سریع‌السیر در خارج از قم مستقر شود، یک ساعت طول خواهد کشید تا مسافران به مرکز شهر قم برسند،‌ درصورتی‌که ظرف مدت ۴۰ دقیقه از تهران به قم خواهند رسید.

وی ادامه داد: ایستگاه قطار سریع‌السیر باید در نقطه‌ای راه‌اندازی شود که زائران بیشترین منفعت را ببرند، همانند ایستگاه مرکزی راه‌آهن که در فاصله ۸۰۰ متری حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان