شما اینجا هستید

اخبار » افزایش تعداد مسمومان ناشی از مصرف متانول در بجنورد به ۲۴ نفر

بجنورد – مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی گفت: آمار مسمومان ناشی از مصرف متانول که در چند روز اخیر در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند، هم‌اکنون به ۲۴ نفر رسیده که وضعیت چهار مصرف کننده بسیار وخیم است.

به گزارش انتهاج ، پیمان فیضی با اشاره به اینکه یک نفر از مسموم شدگان زن و بقیه مرد بوده اند ، اظهار کرد : در روزهای گذشته سه نفر از مسموم شدگان فوت شده اند که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

وی نسبت به پرهیز از استفاده مشروبات الکلی و متانول به صورت جدی هشدار داد و افزود : مصرف مشروبات الکلی علاوه بر عوارض جبران ناپذیری که برای سلامتی انسان دارد از نظر شرع اسلام هم حرام است.

فیضی با اشاره به علائم پس از مصرف الکل آغشته به متانول یادآورشد : فرد مصرف کننده ۶ تا ۲۴ ساعت پس از مصرف به علایمی نظیر منگی، تهوع و استفراغ، افت سطح هوشیاری و کاهش دید دچار می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: افرادی که در روزهای اخیر الکل مصرف کرده و به علائم اشاره شده دچار شده اند، در کمترین زمان ممکن با حضور در بیمارستان ها نسبت به درمان اقدام کنند تا عوارض و لطمات جبران ناپذیر پیشگیری شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان