شما اینجا هستید

اجتماعی » اسکان موقت ۱۱۰ خانوار در جاسک

بندرعباس – استاندار هرمزگان از اسکان موقت ۱۱۰ خانوار در جاسک در پی بارندگی و سیلاب سه روز گذشته خبر داد.

به گزارش انتهاج، فریدون همتی در خصوص خدمات رسانی به سیل زدگان گفت: در این بارندگی‌ها ۱۲۵ دستگاه چادر، ۲۴۰ تخته پتو، ۲۳۰ تخته موکت، ۳۴۳ کیلو نایلون، ۱۵۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین ساکنان روستاهای کروچ، حاجی آباد، سورگلم، بهمدی، جگین بالا و شهر جاسک و حومه آن توزیع شد.

وی اظهار کرد: با توجه به این بارندگی‌های گسترده و وقوع سیلاب، تعدادی از روستاها از جمله در پایین‌دست سد جگین تخلیه شده‌اند.

استاندار هرمزگان افزود: بر اثر این سیلاب برخی راه‌ها نیز در این منطقه مسدود شده که به محض کاهش میزان سیل، برای بازگشایی آن‌ها اقدام می‌شود.

همتی یاد آور شد: با توجه به آمادگی قبلی برای این بارندگی‌ها، در حال حاضر با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات و تلاش گسترده نیروهای امدادی، کار امدادرسانی و خدمت‌دهی به مردم در حال انجام است.

تخلیه روستاها در جاسک

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز از تخلیه هشت روستای شهرستان جاسک به دلیل طغیان رودخانه‌های جگین و گابریک خبر داد و گفت: این روستاها شامل کَروچ، حاجی آباد، حصار، هَنگستان، سورم گَلم، دیول، لیره‌ای و گنجَک می‌شود که ساکنان آنها اسکان موقت یافته‌اند.

احمد غیبی با بیان اینکه با فروکش کردن آب به تدریج زمینه برای بازگشت خانوارهای این روستاها به سکونتگاه‌هایشان فراهم می‌شود، اظهار کرد: نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور داشته و درحال خدمات دهی و بازکردن مسیرهای مسدود شده هستند.

غیبی یادآور شد: اکنون محورهای اصلی سیریک به جاسک و جاسک به کنار و همچنین محور فرعی جاسک به جکدان در شهرستان جاسک و محورهای روستایی پاراف، گدو و گران بزین در شهرستان سیریک مسدود است.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان