شما اینجا هستید

اجتماعی » اسکان اضطراری بیش از ۱۲ هزار آسیب دیده سیل سیستان وبلوچستان

زاهدان – مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از اسکان اضطراری ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر از آسیب دیدگان از باران و سیلاب اخیر در این استان در چادرهای هلال احمر خبر داد.

به گزارش انتهاج، رسول راشکی با اعلام این خبر گفت: بر اثر بارندگی‌های هفته گذشته در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۱۵ شهرستان در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد.

وی افزود: از همین رو تاکنون به بیش از ۱۰۸ هزار فرد آسیب دیده در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مردم سیل زده در ۱۰۱۷ روستای سیستان و بلوچستان همچنان در حال انجام است، ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر توسط ۴ هزار و ۶۵۲ نجاتگر در قالب یک هزار و ۳۳ تیم عملیاتی کار امداد رسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

راشکی خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر طی این مدت ۱۱ هزار و ۶۴۴ تخته پتو، ۵ هزار و ۴۵۷ تخته موکت، ۲ هزار و ۶۲۰ دستگاه چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین افراد آسیب دیده در سطح استان سیستان و بلوچستان توزیع کردند.

وی با بیان اینکه در دوازده شهرستان تحت تاثیر سیل ۹۳۳ روستا تحت پوشش امدادی این جمعیت هستند، یادآور شد: از شروع حادثه سیل تاکنون ۱۷ هزار و ۲۱۹ سبد غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شده است و این رقم در حال جابجایی است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان