شما اینجا هستید

اخبار » اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن بیرجند به یونسی

بیرجند – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن بیرجند به یونسی در طی دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش انتهاج ، سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست تخصصی راه‌آهن گفت : تلاش دولت بر تسریع پروژه راه‌آهن زاهدان – بیرجند و اتصال به راه آهن بافق- مشهد و از جمله در قطعه ۱۶(بیرجند به یونسی) دارد.

وی با اشاره به اینکه کل اعتبار در نظر گرفته شده برای ۳۲ کیلومتر راه‌آهن قطعه ۱۶ در مسیر بیرجند به یونسی حدود ۹۰۰ میلیارد ریال است، اظهارکرد: برای این پروژه از قبل چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده بود که در طی دو هفته گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این تخصیص افزوده شد.

میرجعفریان با تبیین برخی از اهداف پروژه کریدور ریلی شرق کشور ادامه داد: با عملیاتی شدن این پروژه در سه نقطه مرز میلک و ماهیرود با افغانستان، مرز میرجاوه با پاکستان و در سرخش با ترکمنستان ارتباط ریلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اتصال به شبکه ریلی از نظر کاهش مصرف سوخت نیز بسیار حائز اهمیت است ، خاطر نشان کرد : جابه‌جایی بار و کالا با قطار دو برابر نسبت به جابه‌جایی با کامیون از منطر سوخت و هزینه صرفه‌جویی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از آنجایی که در خراسان‌جنوبی هر روز شاهد تلفات جاده‌ای و از دست دادن تعدادی از هم استانی‌های عزیز هستیم اتصال به شبکه ریلی در مرکز استان نقش مهمی در کاهش این آسیب خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان