شما اینجا هستید

اجتماعی » احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در کشور توسط بنیاد مسکن

گرمسار – معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، توسط این نهاد در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش انتهاج، جواد حق‌شناس با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در بخش مسکن شهری، مسکن روستایی و بازسازی منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده در دست اقدام است، گفت: ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای پروژه بزرگی که دولت به‌عنوان طرح اقدام ملی مسکن آغاز کرده است، توسط این نهاد احداث می‌شود.

وی بابیان اینکه در این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کل کشور احداث می‌شود، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران مسئولیت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را برعهده‌گرفته است.

اختصاص ۲۰۰ واحد مسکونی به گرمسار

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سامانه ثبت‌نام متقاضیان این طرح برای هر استان بازگشایی‌شده است، افزود: این سامانه در استان سمنان امروز بازگشایی و در مدت کمتر از یک ساعت ظرفیت متقاضیان تکمیل شد.

وی ادامه داد: تا پایان آذرماه مرحله نخست ثبت‌نام‌ها ادامه دارد و با تعریف ظرفیت‌های جدید این سامانه در آینده مجدد فعال می‌شود.

حق‌شناس بابیان اینکه ۲۰۰ واحد در راستای اجرای این طرح به گرمسار اختصاص دارد، تصریح کرد: در این طرح به متقاضیان واجد شرایط ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت به‌صورت دو سال ساخت و ۱۰ سال فروش اقساطی با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که با ظرفیت بانک‌های عامل ازجمله بانک مسکن ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش سود تسهیلات ازجمله سیاست‌های این نهاد است که در حال پیگیری آن هستیم، اظهارکرد: در بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد پروژه‌هایی برنامه‌ریزی‌شده که ازجمله آن می‌توان احداث شش هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم‌درآمد را نام برد.

تکمیل ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در ادامه از اجرای  ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نیز خبر داد و گفت: پروژه‌های مسکن مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده نیز ازجمله فعالیت‌های اولویت‌دار این نهاد است.

حق‌شناس بابیان اینکه واحدهای مسکونی سیل‌زده و زلزله‌زده بر اساس اولویت تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود، یادآور شد: ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر نیز در دولت دوازدهم بر عهده بنیاد مسکن بود که تاکنون ۳۲۰ هزار واحد تکمیل و به‌صورت فروش اقساطی در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان