شما اینجا هستید

اخبار » احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

بوشهر – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده طی سال جاری خبر داد و گفت: احداث این واحدها از تعهدات این شرکت در سال جاری است.

به گزارش انتهاج، مهدی عبوری در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در این مرحله حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شده است، اظهار کرد: در کشور ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که براساس آخرین سرشماری سال ۹۷ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشین کشور شناسایی شدند.

وی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه موظف هستیم در مدت ۱۰ سال ۲ هزار و ۷۰۰ محله ناکارآمد را با حمایت دستگاه‌های اجرایی در قالب ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران ساماندهی کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خاطر نشان کرد: ساماندهی حاشیه‌نشینی، اولویت نخست این شرکت است و تلاش می‌شود با کمک کارشناسان و مدیران، برنامه‌های مدون این شرکت به سرانجام برسد.

عبوری در ادامه یادآور شد: براساس اشل تعیین شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن در وزارت راه و شهرسازی در خصوص اشتغال ایجاد شده در تولید مسکن متوسط ۱۰۰ متر ناخالص در هر واحد مسکونی ۱.۷ نفر اشتغال به وجود می آورد.

پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده برای افراد ۱۰۰ درصد رایگان است

وی تصریح کرد: در راستای باسازی بافت‌های ناکارآمد بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه از سوی دولت و در بعضی از شهرها خلاقیتی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها انجام شده که ۵۰ درصد مابقی را نیز تخفیف می‌دهند، براین اساس پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده برای افراد ۱۰۰ درصد رایگان است.

وی ادامه داد: همچنین در زمان حاضر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد دوران مشارکت و ۵۰ میلیون تومان با ۱۸ درصد از سوی ادرات کل راه وشهرسازی استان‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

عبوری اظهار کرد: در استان بوشهر ۱۲ طرح بازآفرینی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست و امروز از بخش‌هایی از پروژه‌های دلوار، اهرم، خورموج و بوشهر بازدید کردیم و انتظار می‌رود پس از پایان یافتن این پروژه‌ها، طرح‌های جدیدی با هماهنگی استان آغاز شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان