شما اینجا هستید

اخبار » اجرای ۳۰۰ برنامه هفته کودک در گیلان

رشت – مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان ، گفت : بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی و هنری طی هفته کودک در استان گیلان اجرا می شود .

به گزارش انتهاج، اسفندیار ضیائی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته کودک با شعار «آینده را باید ساخت» از ۱۳ الی ۱۹ مهر ماه امسال، اظهار کرد: باورهای دینی، آموزه‌های عاشورایی و فعالیت‌های کودک‌محور، نقطه‌ عطف برنامه‌های این هفته است.

ضیائی برجسته‌سازی دوران کودکی، تبیین خواسته‌های کودکان و افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به حقوق کودکان، به ویژه آینده‌سازان با نیازهای ویژه را از اولویت‌ها این برنامه‌ها دانست و گفت: فراهم‌ سازی فضا با نشاط در سایه‌ همراه‌ سازی کودکان، ایجاد وحدت رویه و انتقال آموزه‌های دینی به مخاطبان از دیگر موارد مدنظر گرفته شده در برنامه‌های این هفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول هفته کودک بیش از ۳۰۰ برنامه در استان گیلان اجرای می شود، تصریح کرد: عضویت رایگان در کانون، برگزاری ویژه‌ برنامه روز جهانی کودک با عنوان «لبخند مهر»، رونمایی از عروسک‌های بومی استان گیلان، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان «به رنگ هنر»، برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی و همچنین ویژه‌ برنامه «شمیم شادی» برای کودکان با نیازهای ویژه از جمله برنامه‌های این هفته در استان گیلان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان و مربیان، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به آینده‌سازان، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، اجرای ویژه‌ برنامه «رقیه‌جان دوستت دارم!»، برپایی همایش همیاران پلیس، بازدید از مرکز کودکان کار، برگزاری ویژه‌ برنامه «با بچه‌های روستا»، برپایی کارگاه‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای، دیدار کودکان با مسئولان در مرکز استان و شهرستان‌ها را از دیگر برنامه ها این هفته اعلام کرد.

وی با اشاره به اعزام قصه‌گویان به مدارس و مهدهای کودک، اجرای ویژه‌برنامه «یک کتاب، یک قصه»، گفت: نمایش فیلم‌های کودک‌محور، برگزاری مهرواره بومی محلی و بازدید رایگان کودکان از موزه‌ها و بناهای تاریخی نیز در برنامه‌های این هفته پیش بینی شده است.

ضیایی با تأکید بر لزوم توجه به نیازهای کودکان، افزود: بسترسازی برای کودکان، برنامه‌ریزی هدف‌مند و حرکت جهادی در مسیر ارتقای آگاهی و افزایش توانایی کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان