شما اینجا هستید

اخبار » آمادگی جمعیت هلال احمر استان در نوروز۱۴۰۳
گروه : اخبار

یزد_  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر با هدف افزایش توانمندی و سرعت عمل در طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: دوره بازآموزی امداد و نجات جاده ای مخصوص طرح نوروز۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از نجاتگران، امدادگران جمعیت هلال احمر استان یزد به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان تفت برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: این دوره بازآموزی علاوه بربالابردن توان امدادی نیروها،آمادگی آنان راجهت حضورمناسب درصحنه های حادثه به عنوان کمک دهنده اول تقویت خواهدکرد و امدادگران ونجاتگران علاوه برمرور تجربیات با مسائل جدید و بروز مطرح در حوزه امداد و نجات آشنا شدند.

وی با بیان اینکه  این طرح در دونوبت  که نوبت اول در تاریخ ۲۹ بهمن و نوبت دوم در تاریخ ۱ اسفند ماه برگزار شد، عنوان کرد: امدادگران و نجاتگران در این دوره ی باز آموزی مباحثی همچون کمک‌های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها، چرخه پاسخگویی به حوادث به صورت میدانی و کار عملی از طریق انجام سناریوهای مختلف، امداد و نجات در کوهستان و… را فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه از توان مربیان مجرب و با تجربه استان خراسان جنوبی در این دوره استفاده شده است و همچنین از تجربه مربیان هلال احمریزد نیز در استان خراسان جنوبی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: نجاتگران و امدادگران شرکت کننده در این دوره بازآموزی ۱۶ساعته باید بتوانند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا در طرح نوروزی و در عملیات های امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

عشقی بیان کرد : به منظور آمادگی بیش از پیش و ایجاد آرامش در جاده‌ها طرح امداد و نجات نوروزی هر سال از سوی جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اجرا می‌شود. وی تصریح کرد: ۱۲ پایگاه جاده‌ای ثابت دراستان هدف گذاری شده است که ۲۴ ساعته فعال و درخدمت مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: طرح نوروزی با توجه به ابلاغ دکتر کلیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور از ۲۴ اسفند آغاز خواهد شد و تا ۱۷ فروردین ماه ۲۴ ساعته درحالت آماده باش خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : توصیه ما به مردم عزیز این است که سرعت ایمن را درجاده‌ها رعایت کنند تا سفر بی خطر داشته باشند و اگر هم با حادثه‌ای مواجه شدند تلفن ۱۱۲ هلال احمر پاسخگوی ۲۴ ساعته هموطنان می‌باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان