شما اینجا هستید

اخبار » آماده باش و خدمت رسانی تمام کادر بهداشتی درمانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان

چابهار – وزیر بهداشت گفت: تمام کادر بهداشتی درمانی در آماده باش و در حال خدمات رسانی به سیلزدگان هستند تا مشکل و بیماری به وجود نیاید.

به گزارش انتهاج، دکتر سعید نمکی در نشست بررسی مشکلات، آسیب‌ها و پیشگیری از بیماری‌های پیش رو در مناطق سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان اظهارکرد: مقابله با انواع بیماری‌ها در مناطق سیلزده سیستان وبلوچستان جدی گرفته شود و هرچه سریعتر لاشه‌های حیوانات بصورت بهداشتی دفع و آب سالم و بهداشتی به مردم تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه تامین مایحتاج زندگی بویژه آب سالم و بهداشتی از اقدامات ضروری مسوولان برای سیلزدگان در دستور کار باشد، افزود: کشور همسایه با بیماری‌های زیادی مواجه است و استان سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری وظیفه سنگینی برای مقابله و ارتقای سلامت دارد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان باید یک استان بزرگ از نظر جمعیت و وسعت دیده شود و جمعیت پراکندگی آن برای برخی امکانات به حد نصاب نمی‌رسد که نیاز است برای اختصاص امکانات و نیرو یک بازنگری جدی داشته باشیم.

نمکی ادامه داد: سرم عقرب وارداتی نمی‌تواند موثر باشد چون نوع عقرب منطقه متفاوت بوده و اگر هم خریداری کنیم فایده‌ای ندارد و توصیه من استفاده از سرم عقرب رازی است که می‌تواند بیمار را درمان کند.

جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی و وحشی به قید فوریت انجام شود

وی تصریح کرد: جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی و وحشی به قید فوریت انجام شود تا مردم با بیماری و مشکلات دیگر و حاد رو به رو نشوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۹۶ هزار قطعه مرغ در آق قلا براثر سیل تلف شدند ولی در این منطقه بهتر می‌توان نسبت به جمع آوری و دفن لاشه‌های حیوانات و دام و طیور اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های دارویی به اندازه کافی مواد اولیه دارند و دارو به حد کافی موجود است، گفت: علیرغم تحریم دارویی مشکلی نداریم و دشمن به دروغ می‌گوید که دارو تحریم نیست در حالی که نمی توانیم دارو از خارج تامین کنیم.

نمکی از تلاش‌های کادر بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای خدمات رسانی در سیل چابهار و سایر نقاط قدرانی کرد و افزود: هیچ بیماری در منطقه تاکنون رخ نداده‌ است.

سیستان وبلوچستان در حوزه بهداشت و درمان در کشور خیلی عقب است

استاندار سیستان وبلوچستان نیز اظهار کرد: هواشناسی بارندگی‌ها را پیش‌بینی کرد ولی در عمل بیش از دو برابر بارید، بطوریکه بارندگی‌های اخیر در برخی نقاط نظیر بنت نیکشهر به ۲۲۶ میلی‌متر رسید و در نقاط مختلف خسارت‌های زیادی داشته است.

احمد علی موهبتی افزود: سیستان وبلوچستان در حوزه بهداشت و درمان در کشور خیلی عقب بوده و نیاز است توجه ویژه‌ای به تکمیل چارت بهداشتی درمانی، نیروی انسانی و پزشک این استان شود.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و بهداشت از اولویت‌هاست و شاخص‌های پایین این استان به دلایل مختلف همیشه عقب است، افزود: در همه‌ی حوزه‌ها مشکلات جدی داریم و تنها راه رسیدن به میانگین و استانداردهای کشوری تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای جبران این عقب ماندگی‌هاست.

استاندار سیستان و بلوچستان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی این استان را خواستار شد.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان