دسته: محیط زیست

«دکتر عقاب» دستگیر شد

تهران – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: قاچاقچی گونه‌های حیات وحش ملقب به «دکتر عقاب» که به روش‌های مختلف در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات‌وحش می‌کرد، دستگیر شد.

رکورد تاریخی دمای کشور در تابستان ثبت شد/کاهش ۲۰درصدی بارش‌ها در ۲ سال اخیر

تهران- ایرنا- رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با بیان اینکه دمای هوای ایران طی سه ماه گذشته رکورد دوران تاریخی خود را شکسته است، گفت: تغییرات اقلیمی بر روی بارش‌ها نیز اثر گذاشته است؛ به طوری که در یکی دو سال گذشته با حدود ۲۰ درصد کاهش بارش در سطح کشور روبرو بوده‌ایم.

سه پالایشگاه غرب بندرعباس اخطار زیست محیطی گرفتند

بندرعباس – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پس از تخلیه طولانی مدت و غیرقانونی پسماندهای نفتی در غرب بندرعباس، پالایشگاه نفت بندرعباس، ستاره خلیج‌فارس و شرکت پالایش نفت آفتاب اخطار زیست محیطی گرفته و مکلف به پاکسازی مکان‌های آلوده شدند.

آتش در هورالعظیم نتیجه رفتار نابخردانه با طبیعت است/دردهای محیط زیستی خوزستان زیاد است

اهواز – ایرنا – معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مسایل زیست محیطی استان گفت: آتش‌سوزی هورالعظیم و دود ناشی از آن نتیجه برخوردهای نابخردانه بشر با طبیعت است.

چرا ورود به جنگل‌های مازندران تا ۱۵ مهرماه ممنوع است؟

ساری- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران از ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به جنگل‌های استان در فصل گاو بانگی گوزن های قرمز تا ۱۵ مهرماه خبر داد.

پنج گونه پستاندارِ در خطر انقراض در استان سمنان زیست می‌کنند

سمنان – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: پنج گونه پستاندار در حیات وحش استان بر پایه بررسی‌های انجام شده در معرض خطر انقراض قرار دارند.

سگ‌های ولگرد، تهدید حیات‌وحش، هاری و در نهایت مرگ

تهران – ایرنا – افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در چند سال اخیر مشکلاتی را از لحاظ سلامتی و حتی محیط‌زیستی برای کشور رقم زده که مهمترین آنها به ترتیب ابتلا به بیماری هاری و سرگردانی حیات وحش در زیستگاه ها است، کنترل این مساله نیازمند قوانین محکمی است که باید نهادهای متولی نسبت به آن جدی‌تر باشند.

حذف بوی بد سایت پسماند آزادشهر با کمک دانش‌بنیان‌ها 

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: از معاونت علمی ریاست جمهوری می‌خواهم که به وزارت کشور (معاونت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها) کمک کند حداکثر تا پایان مهر با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به حذف بوی بد سایت پسماند آزادشهر استان گلستان اقدام کنند.

۲هزار و ۲۰۰ خانه محیط زیست درکشور راه اندازی شد

ساری- ایرنا- معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، از راه اندازی ۲هزار و ۲۰۰خانه محیط زیست درشهرها و روستاها با هدف ارتقاء مشارکت و مردمی سازی حفظ وحراست از محیط زیست خبرداد.

توسعه سایت پسماند گلستان منوط به اجرای شروط سازمان حفاظت محیط زیست است

تهران – ایرنا – معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توسعه سایت پسماند استان گلستان منوط به اجرای شروط این سازمان است، گفت: در گزارش ارزیابی این سازمان درباره سایت پسماند گلستان شروط ۱۳گانه‌ای ذکر شده که باید به طور کامل اجرا شود.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان