دسته: محیط زیست

۱۴ قطعه کبک وحشی در کردستان رها سازی شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۴ قطعه کبک وحشی در منزل شکارچی متخلف کشف و در دامان طبیعت‌ و زیستگاه‌های استان رهاسازی شد.

نفوذ شیرابه‌ به طبیعت؛ پیامد بهره‌برداری ناقص کارخانه پسماند شهرستان نور

نوشهر- ایرنا – کارخانه مدیریت پسماند زباله منطقه جنگلی الیمالات بخش چمستان نور پس از یکسال بهره برداری هنوز تکمیل نشده و نفوذ شیرابه های آن به طبیعت از جمله چالش زیست محیطی بوده که برطرف شدن نواقص این واحد به همگرایی و همراهی سرمایه گذار و شهرداری نیاز است.

کیفیت هوای ۲ شهرستان خراسان جنوبی خطرناک اعلام شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: براساس داده‌های لحظه‌ای، کیفیت هوای شهرستان‌های نهبندان و بیرجند در وضعیت خطرناک قرار دارد و سرایان در وضعیت ناسالم است.

جمع‌آوری ۴ تن زباله در پاکسازی حاشیه رودخانه کن

تهران- ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران گفت: همزمان با هفته فرهنگی تهران و در امتداد پویش مردمی بی‌زباله، صبح امروز – پنج شنبه- پویش مردمی ” پاکسازی حاشیه رودخانه کن از زباله و پسماندهای ساختمانی” اجرا و حدود ۴ تن زباله جمع‌آوری شد.

تجمع آلاینده‌های صنعتی و فلرهای نفتی عامل ناسالم شدن هوا در اهواز است

اهواز- ایرنا – معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان علت ناسالم بودن هوای روز پنجشنبه در اهواز را ناشی از آلودگی‌های صنعتی و سوختن فلرهای نفتی در اطراف اهواز عنوان کرد.

پادکست|طبیعت‌گردی در میانکاله؛ طلسم تاریخی که باتدبیر دولت شکست

ساری – ایرنا – عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از صدور و اخذ مجوز کشوری طبیعت گردی در شبه جزیره میانکاله خبرداد و گفت از این پس علاقمندان به این نوع جذابیت گردشگری می توانند برای تماشای پرندگان، انارستان و طبیعت به این منطقه بیایند.

ثبت تصویرهایی از پلنگ ایرانی برای نخستین‌بار

تهران- ایرنا- مجموعه مستند «حیات‌وحش شمال شرق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیررضا چهارراهی تولید جدید شبکه مستند با موضوع تنوع زیستی استان‌های شمال شرق کشور از جمعه ۲۱ مهر ساعت ۲۲ پخش می شود.

«پرنده نگری» حلقه مفقوده گردشگری مازندران

ساری- ایرنا- پرنده نگری از شاخه‌های پرطرفدار صنعت گردشگری طبیعت (اکوتوریسم) بوده و در مازندران به عنوان یکی از غنی ترین استان های کشور به لحاظ زیست انواع پرندگان به باور صاحبنظران مورد غفلت قرار گرفته است.

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

اهواز – ایرنا – بر پایه آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای سه شهر خوزستان روز چهارشنبه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

هوای اراک و شازند همچنان بر مدار آلودگی هوا قرار دارد

اراک – ایرنا – رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک و شازند روز دوشنبه همچنان بر مدار آلودگی هوا قرار دارد.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان