شما اینجا هستید

اخبار » موج جدید «تب کریمه کنگو» با ۵ قربانی
گروه : اخبار , پزشکی

به گزارش انتهاج و به نقل از تسنیم، کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره اقدامات این سازمان در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: با اعلام وزارت بهداشت، اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای سم پاشی کانون که بیماری تب کریمه کنگو کنگو در آن مشاده شده، تا شعال ۳ کیلومتر مربع انجام شده است .

وی با بیان اینکه به صورت چهره به چهره  آموزش های لازم در اختیار خانواده های درگیر با بیماری  تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو انجام می شود گفت:این آموزش همچنین در محل و روستا هایی که این بیماری در آن مشاهده شده ارائه می شود.

امیری با بیان اینکه بیماری  تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو بیشتر در استان هایی مشاهده شده و تلفات انسانی داشته است که تعداد ذبح غیر مجاز دام زیادی دارند گفت: به مردم توصیه می شود که گوشت مورد نیاز خود را حتما از مراکز بهداشتی تهیه کنند زیرا لاشه های دام در این مراکز به مدت ۲۴ ساعت بعد از ذبح در سردخانه نگهداری می شود تا ریسک بیماری از بین برود؛ بعد از این اقدام مصرف گوشت قرمز مشکلی برای مصارف انسانی ندارد.

آخرین آمار مبتلایان

وی با اشاره به آخرین آماری که از سوی وزارت بهداشت در این ارتباط منتشر شده است گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در سال جاری تا به امروز ۵۴ نفر به این بیماری مبتلا و درمان شده است اما ۵ نفر به جان خود را از دست داده اند.

امیری یادآور شد که به طور معمول افراد که خود بیماری های زمینه ای و ضعف جسمانی دارند در صورت ابتلای به این بیماری ممکن است جان خود را از دست بدهند و گرنه  به طور معمول افراد سالم با ابتلای به این بیماری و با انجام درمان به موقع، جان سالم به در می برند.

استان های درگیر

معاون سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد که تا با امروز در استان های سیستان و بلوچستان، گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی و  خراسان شمالی از این بیماری گزارش داشته ایم و متناسب با آن اقدامات سم پاشی محل و دام  انجام شدهاست.

وی در پایان درباره بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو به مردم توصیه کرد که حتما گوشت قرمز مورد نیاز خود (به ویژه در فصل گرما) را از مراکز مجاز(  دارای ذبح بهداشتی و مورد تایید سازمان دامپزشکی) تهیه کنند و در صورت مواجهه با دام زنده به آنها نزدیک نشوند.

امیری یاد آور شد که عامل بیماری تب کریمه کنگو کنه است که با آغاز فصل گرما جمعیت آنها افزایش می یابد.

توجه ویژه وزارت بهداشت به نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان استان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان