شما اینجا هستید

اجتماعی » توجه ویژه وزارت بهداشت به نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان استان

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی را در جهت نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان ارائه داده اما تا رسیدن نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی به گوشه ای از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه پزشکی اشاره کرد و افزود: از ۱۳۰۰ تخت بیمارستانی موجود در استان ۵۵۰ تخت آن در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد پزشکان قبل از انقلاب از سایر کشورها وارد ایران میشدند و ساختارهای درمانی قابل قبولی هم در زمان قبل انقلاب نداشتیم.

حیاتی اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی از ۵۳ کشور دنیا برای درمان به ایران مراجعه می کنند و در ۲۷ رشته تخصصی و فوق تخصصی نیرو تربیت کرده ایم و همچنین سن امید به زندگی از رتبه ۱۴۳ به ۶۳ صعود پیدا کرده است. وی تصریح کرد: از ۷ دانشکده با ۷۰۰ دانشجو در حال حاضر به ۴۷ دانشگاه با ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی رسیده ایم و همچنین ۱۵ هزار پزشگ به ۱۵۰ هزار پزشک افزایش یافته است.

حیاتی در ادامه سخنان خود از قائم مقام وزیر بهداشت که برای مراسم معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی حضور داشت خواست تا نیازهای حوزه پزشکی استان را بیشتر مورد توجه قرار دهد. وی در ادامه تصریح کرد: از قائم مقام وزیر بهداشت می خواهیم بحث تکمیل تجهیزات جراحی قلب استان را مورد توجه قرار دهد تا بیماران به سایر استانها مراجعه نکنند. حیاتی افزود: همچنین کمک به بخش دندانپزشکی و کمک به احداث ساختمان ستادی دانشگاه علوم پزشکی،توسعه مراکز درمانی،تقویت زیر ساخت ها و توسعه رشته های تحصیلی و پذیرش دانشجویان دستیاری نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی از سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان خواست رعایت مش اعتدالی،اجرای منویات مقام معظم رهبری،اجرای سیاست های دولت و فراجناحی عمل کردن را در دستور کار و اولویت های خود قرار دهد. حیاتی خاطرنشان کرد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت است و هنر مسئولان این است تا در طول دوران خدمت خود اقدامات ماندگاری را انجام دهند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات دکتر علی حق بین رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قدردانی و دکتر هاشمی بعنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۵۱ صدم درصد هزینه های فقرزای سلامت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان