شما اینجا هستید

اخبار » افزایش سفرهای هوایی بجنورد

بجنورد- به گزارش انتهاج و به نقل از ایرنا، سیدمهدی رزاز در رابطه با افزایش سفرهای هوایی بجنورد بیان داشت: در این مدت یک هزار و ۸۰۳ مسافر با پرواز وارد فرودگاه بجنورد شده و یکهزار و ۷۳۸ مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این جابه جایی ها در قالب ۵۴ پرواز انجام شده، اظهار داشت: در این مدت ۱۶ تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و۱۵.۶۳ تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۶ و ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت شرکت ماهان تنها چهار روز در هفته در این فرودگاه پرواز داشته است.

وی افزود: با توجه به مکاتبات و رایزنی‌های متعدد با شرکت هواپیمایی آسمان، این شرکت اقدام به برقراری پرواز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ۲۷ خرداد تا پایان برنامه تابستانی در مسیر تهران به بجنورد و بالعکس کرده است.

رزاز اظهار داشت: با احتساب پروازهای فوق تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه بجنورد به ۶ پرواز در هفته شامل روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه افزایش یافته که تمامی پروازها در مسیر تهران به بجنورد و بالعکس بوده و توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان انجام می‌پذیرد.

مجموع مسافران جابجا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ به کمتر از نصف رسید.

فرودگاه بجنورد

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

در این استان مجتمع‌های بزرگ صنعتی و تولیدی نظیر پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان فعالیت دارند که مدیران و کارشناسان این واحدهای صنعتی همواره در حال تردد بین بجنورد و تهران هستند.

سفر رئیس جمهور در پایان ماه جاری به خراسان شمالی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان